کاتب همدانی قرآن کریم آسمانی شد استاد مرتضی شعبانی، هنرمند خوشنویس و کاتب همدانی قرآن کریم امروز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه پس از تحمل دو سال بیماری به دیار باقی شتافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، استاد مرتضی شعبانی، هنرمند […]

کاتب همدانی قرآن کریم آسمانی شد

استاد مرتضی شعبانی، هنرمند خوشنویس و کاتب همدانی قرآن کریم امروز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه پس از تحمل دو سال بیماری به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، استاد مرتضی شعبانی، هنرمند خوشنویس و کاتب همدانی قرآن کریم امروز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه پس از تحمل دو سال بیماری به دیار باقی شتافت.

استاد مرتضی شعبانی در سال‌های گذشته چهار قرآن با خط‌های «نسخ عثمان طه»، «نسخ نی ریزی»، «ریحان» و «نستعلیق» کتابت کرده که قرآن به خط نسخ عثمان طه را به نیت هدیه به رهبر معظم انقلاب و قرآن به خط نستعلیق را به نیت هدیه به خانوده سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی کتابت کرده است.

نخستین کتابت قرآن این هنرمند همدانی هدیه به شهدای همدان شد که در تالار قرآن همدان نگهداری می‌شود، یکی دیگر به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی نگاشته شده بود که هدیه به خانواده این شهید بزرگوار شد و کتاب دیگر که با خط ریحان به نگارش درآمده، تحویل آستان قدس رضوی شد.

مراسم خاکسپاری این کاتب مصحف شریف فردا دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه ساعت ۱۰:۳۰ در باغ بهشت همدان و مراسم فاتحه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در حسینیه بختیاری‌ها برگزار می‌شود.