مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی […]

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت روسیه تامین کمک‌های بشردوستانه به جمهوری آرتساخ (قره‌باغ) را از سر گرفته است.این کمک‌ها که شامل کالاهای اساسی تولید روسیه است از طریق خودروهای صلیب سرخ روسیه به آرتساخ فرستاده شده است.

این بیانیه افزود: مقام‌های جمهوری آرتساخ با توجه به لزوم کاهش مشکلات شدید انسانی که ناشی از محاصره کامل توسط جمهوری آذربایجان است، تصمیم گرفته‌اند که از طریق شهر آسکران اجازه ورود کالاهای روسیه به جمهوری ما را بدهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: توافقی برای ازسرگیری انتقال کالاهای بشردوستانه توسط صلحبان‌های روسیه و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده است.

حکمت حاجی‌اف مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با رویترز تایید کرد که هر ۲ مسیر به طور همزمان بازگشایی خواهد شد اما مرکز بازرسی که در گذرگاه لاچین برقرار شده است، همچنان وجود خواهد داشت.

در همین حال، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در تماس تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه آمادگی خود را برای مذاکرات فوری با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان به منظور کاهش تنش در مرزهای دو کشور اعلام کرد.

اما حاجی‌اف گفت که باکو تاکنون پیشنهادی برای دیدار میان سران ۲ کشور دریافت نکرده است.