روزهای گذشته با استقرار گشت‌های پلیس در سراسر کشور و مطالبه مردم برای مقابله با بی‌حجابی افراد هنجار شکن، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید که مامور پلیس در حال انجام وظیفه قانونی خود بوده است و خانم هنجار شکنی با موبایل از مامور نیروی انتظامی فیلم می‌گیرد و در حین حال به […]

روزهای گذشته با استقرار گشت‌های پلیس در سراسر کشور و مطالبه مردم برای مقابله با بی‌حجابی افراد هنجار شکن، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید که مامور پلیس در حال انجام وظیفه قانونی خود بوده است و خانم هنجار شکنی با موبایل از مامور نیروی انتظامی فیلم می‌گیرد و در حین حال به پلیس فحاشی و توهین می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از فارس یکشنبه هفته جاری، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا گفت: پلیس در پی مطالبات مردمی و خواست گروه‌ها و نهادهای مختلف اجتماعی، در چارچوب قانون و به منظورگسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده، با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام مأموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

با استقرار گشت‌های پلیس در سراسر کشور و مطالبه مردم برای مقابله با بی‌حجابی افراد هنجار شکن روزهای گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید که مامور پلیس در حال انجام وظیفه قانونی خود بوده است و خانم هنجار شکنی با موبایل از مامور نیروی انتظامی فیلم می‌گیرد و در حین حال به پلیس فحاشی و توهین می‌کند.

در پی این ماجرا روز گذشته پویشی تحت عنوان «انتشار تصاویر پلیس جرم‌انگاری شود» در سامانه تعاملی فارس من به ثبت رسید که با گذشت چند ساعت از انتشار آن بیش از ۱۱ هزار نفر از مخاطبان فارس من با امضای این پویش خواستار حمایت از پلیس شدند. در متن این پویش آمده است:«در بسیاری از کشورهای دنیا تصویربرداری از پلیس جرم است. با توجه به برخورد و رفتارهای ناشایستی که برخی افراد با تکیه بر تلفن‌ همراه با پلیس انجام می‌دهند، لازم است انتشار تصویر پلیس یا ارسال آن به شبکه‌های ضدایرانی جرم‌ یا تخلف تلقی شود. خود پلیس می‌تواند سامانه‌ای برخط برای ارسال تخلفات نیروها یا مجرمین را ایجاد کند.»

سردبیر این پویش در گفت وگو با خبرنگار فارس در این باره گفت: هرگونه برخوردی با پلیس چه لفظی و چه فیزیکی و یا انتشار عکس و فیلم به منظور بی‌احترامی و یا تضعیف پلیس در تمام دنیا جرم محسوب می‌شود و عامل یا عاملین به اشد مجازات محکوم می‌شوند.

در همین رابطه، علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن حمایت از اقدام اخیر فراجا در به راه انداختن گشت‌هایی برای مقابله با بی‌حجابی گفت: به دلیل اینکه با چنین افراد هنجار شکنی برخورد مناسبی صورت نگرفته است این افراد هتاک و جری شده‌اند و به خود اجازه می‌دهند در سطح جامعه بی‌قانونی را رواج دهند و زمانی که پلیس به آنان تذکر می‌دهد و اعمال قانون می‌کند به مامور نیروی انتظامی با فیلم گرفتن و فحاشی کردن توهین میکنند.

وی افزود: افرادی که چنین اقدامی را انجام می‌دهند به دنبال هرج و مرج در کشور هستند. برخی از این افراد سازماندهی شده‌اند و از دشمنان مزد می‌گیرند تا بی‌قانونی کنند. به هر حال قوه قضائیه با کسانی که نظم اجتماع را بهم می‌زنند و در مقابل قانون می‌ایستند و به نیروی انتظامی توهین می‌کنند باید به شدت برخورد کند.

مطالبات حمایتی از پلیس در جهت تقویت قوانین برای برخورد با هنجار شکنان طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته که خبرنگاران فارس در راستای این مطالبات در روزهای آینده از نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و دولت پیگیری های لازم را انجام خواهند داد