۵۴ هزارسالمند تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند/ مسن ترین مددجو با ۱۳۲ سال در سنندج مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم اکنون ۵۴ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰ […]

۵۴ هزارسالمند تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند/ مسن ترین مددجو با ۱۳۲ سال در سنندج


مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم اکنون ۵۴ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۵۴ هزار نفر و به میزان ۳۷ درصد جزو سالمندان هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سالمند ۴۴ درصد زن و ۵۶ درصد مرد هستند، افزود: همچنین ۳۲ هزار مددجوی سالمند ساکن روستا و ۲۲ هزار نفر از سالمندان نیز ساکن شهرها هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم اکنون مسن ترین مددجو یک زن ۱۳۲ ساله است که در سنندج زندگی می کند.

طوسی ادامه داد : هزار و ۸۲ نفر از این سالمندان جزو بیماران زمین گیر هستند که در ۶ ماهه نخست امسال هفت میلیارد تومان برای درمان این مددجویان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای هزینه نگهداری در منزل این مددجویان پرداخت شده است.

طوسی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان نیز برای ارائه خدمات ویژه به هزار و ۵۳۹ مددجوی سالمند پرداخت شده است.

وی افزود: جمع کل اعتبارات هزینه شده برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

هشتم مهر تا ۱۴ مهر ماه با عنوان هفته تکریم سالمندان نامگذاری شده است.

کویستان عبدالحکیمی