احیای موفقیت‌آمیز بیمار دچار سکته قلبی با همراهی یک شهروند و کارشناس اورژانس رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از احیای موفقیت‌آمیز بیمار دچار سکته قلبی با همراهی یک شهروند و کارشناس اورژانس، خارج از زمان کاری خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرهاد حیدری اظهار کرد: صبح روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه به […]

احیای موفقیت‌آمیز بیمار دچار سکته قلبی با همراهی یک شهروند و کارشناس اورژانس

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از احیای موفقیت‌آمیز بیمار دچار سکته قلبی با همراهی یک شهروند و کارشناس اورژانس، خارج از زمان کاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرهاد حیدری اظهار کرد: صبح روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه به دنبال برقراری تماس امدادخواهی با ۱۱۵ مبنی بر بیهوشی مرد ۸۵ ساله حین رانندگی و برخورد با خودروی تماس گیرنده در حاشیه یکی از بزرگراه‌های پرتردد اصفهان، واحد امدادی در دسترس برای این مأموریت اعزام شد.

وی افزود: با برقراری تماس مجدد کارشناس پاسخگوی تماس ۱۱۵ با امدادخواه و اخذ شرح حال دوباره، مشخص شد بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی شده است و کارشناس پاسخگوی تلفنی اورژانس ضمن تلاش برای کاهش استرس تماس گیرنده، وی را برای انجام اقدامات احیای قلبی و تنفسی پایه راهنمایی کرد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: حین ارائه راهنمایی‌های نجات‌بخش اورژانس از طریق تلفن، یکی از پرسنل فوریت‌های پزشکی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان که در زمان خارج از ساعت کاری خود در حال تردد با خودرو شخصی بود، به محض مشاهده فردی در حال کمک به بیمار در کنار بزرگراه، توقف کرد و ضمن اعلام حضور به کارشناس ۱۱۵ از پشت خطوط تلفن، عملیات احیای قلبی و تنفسی پایه را تا رسیدن واحد امدادی اعزام شده، برای بیمار انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم آغاز زودهنگام ماساژ قلبی برای افزایش شانس زنده ماندن بیمار ادامه داد: با رسیدن واحد امدادی اورژانس، پس از ۱۵ دقیقه و در پی انجام اقدامات احیای قلبی و تنفسی پیشرفته، عملیات احیا موفقیت‌آمیز بود و بیمار با علائم حیاتی پایدار به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان منتقل شد.

وی گفت: در این مأموریت راهنمایی صحیح کارشناس تلفنی اورژانس، روحیه کمک‌رسانی شهروند تماس گیرنده، تعهد کارشناس اورژانس در شرایط خارج از ساعت کاری خود و عملکرد پرسنل واحد امدادی اورژانس برای نجات بیمار، شایسته تقدیر است. شهروندان هنگام تماس با ۱۱۵، ضمن حفظ آرامش، توصیه‌های کارشناسان تلفنی اورژانس را با دقت اجرا و با این کار به حفظ جان بیمار کمک کنند