ثبت‌نام ۱۸ هزار خانوار برای دریافت زمین «جوانی جمعیت» معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ خانوار در استان تاکنون برای بهره‌مندی از تسهیلات و دریافت زمین رایگان قانون «جوانی جمعیت» ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، […]

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ خانوار در استان تاکنون برای بهره‌مندی از تسهیلات و دریافت زمین رایگان قانون «جوانی جمعیت» ثبت‌نام کرده‌اند.
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد کیانی با بیان اینکه  بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ خانوار در استان تاکنون برای بهره‌مندی از تسهیلات و دریافت زمین رایگان قانون «جوانی جمعیت« ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود چهار هزار خانوار برای طرح چهار فرزند زیر ۲۰ سال ثبت‌نام کردند و در بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ خانوار متقاضی دیگر، فرزند سوم به بعد آنها پس از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰(تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان اظهار کرد: طبق مواد ۳ و ۴ قانون جوانی جمعیت، خانوارهایی که فرزند سوم و بیشتر آنان بعد از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد می‌توانند به‌منظور بهره‌مندی از مزایای این قانون ثبت‌نام کنند.

کیانی اضافه کرد: خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر (زیر ۲۰ سال) نیز در صورت دارابودن شرایط لازم می‌توانند برای دریافت زمین رایگان به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این متقاضیان درصورتی‌که پیش‌ازاین از امکانات دولتی استفاده کرده باشند می‌توانند فقط برای بار دوم از امکانات دولتی در قالب قانون جوانی جمعیت بهره‌مند شوند.

وی گفت: متقاضیانی که قبل از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و فرزند سوم به بعد آنها پس از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ متولد شده باشد، می‌توانند از هر ۲ طرح (نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت) استفاده کنند.

کیانی ادامه داد: درصورتی‌که متقاضیان پس از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده باشند فقط مشمول یکی از این طرح‌ها می‌شوند.

وی در باره مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان قانون جوانی جمعیت توضیح داد: مساحت قطعه زمینی که واگذار می‌شود حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع است و درصورتی‌که قیمت زمین از ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به دو یا چند نفر واگذار یا مابقی هزینه را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه زمین به‌صورت رایگان است و فقط هزینه آماده‌سازی از متقاضیان اخذ می‌شود، افزود: پرداخت هزینه آماده‌سازی با اقساط هشت‌ساله و پس از انقضای دوره تنفس دو ساله در تعهد متقاضیان بوده که این هزینه بسته به نوع زمین و دیگر موارد متفاوت است.