به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، احمد فعله‌گری روز شنبه، اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۴۵۷ روستا در کردستان زیر پوشش خدمات شرکت گاز قرار دارند و عملیات گازرسانی در ۱۰۰ روستای استان نیز فعال است. وی از در دست مناقصه بودن گازرسانی به ۳۲ روستای استان برای انتخاب […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، احمد فعله‌گری روز شنبه، اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۴۵۷ روستا در کردستان زیر پوشش خدمات شرکت گاز قرار دارند و عملیات گازرسانی در ۱۰۰ روستای استان نیز فعال است.

وی از در دست مناقصه بودن گازرسانی به ۳۲ روستای استان برای انتخاب پیمانکار خبر داد و اضافه کرد: مجوز عقد قرارداد برای انجام مناقصه گازرسانی به تعدادی دیگری از روستاها نیز از شرکت ملی گاز اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گردستان با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سخت‌گذر در دست اجرا است، یادآور شد: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، لذا هزینه‌ گازرسانی به این مناطق نیز بیشتر خواهد شد.

فعله‌گری ادامه داد: با گازدار شدن یک هزار و ۴۵۷ روستای استان، ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از مرز ۹۷.۵ درصد فراتر رفته و این رقم در جمعیت شهری نیز ۱۰۰ درصد است که ۳۲ شهر استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به برخورداری بیش از ۹۸.۷ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی، اظهار داشت: اکنون فقط روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار و برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها از گاز طبیعی بی بهره هستند.

در حال حاضر ۵۸۵ هزار مشترک در کردستان در بخش های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان