رقابت ۵ هزار دانش‌آموز سراسر کشور در آزمون حضوری کارسوق‌های فراگیر پزشکی و ریاضی مهرگان رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:آزمون حضوری نزدیک به ۵ هزار دانش آموز برای کارسوق های فراگیر پزشکی و ریاضی مهرگان، توسط استان اصفهان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:آزمون حضوری نزدیک به ۵ هزار دانش آموز برای کارسوق های فراگیر پزشکی و ریاضی مهرگان، توسط استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، آزمون حضوری مرحله دوم کارسوق‌های فراگیر پزشکی و ریاضی مهرگان با حضور نزدیک به ۵ هزار دانش‌آموز از استان اصفهان در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

احسان صنعت‌کار، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در تشریح این خبر اظهار کرد: کارسوق ریاضی مهرگان که در بیست و چهارمین دوره خود به سر می‌برد، ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور است؛ در دومین آزمون این دوره که به صورت حضوری برگزار می‌شود، دانش‌آموزان اصفهانی در ۳۵ حوزه امتحانی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات ملی فراگیر پزشکی، گفت: این مسابقات که ویژه تمامی دانش‌آموزان دوره متوسطه سراسر کشور است، از مهرماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون مراحل مختلف آموزش‌های آنلاین و آفلاین و تولید درسنامه را پشت سر گذاشته است؛ آزمون حضوری مرحله دوم این رویداد ملی نیز در روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه در ۶۵ حوزه امتحانی در سراسر کشور و در دو سطح مختلف برگزار می‌شود.

صنعتکار افزود: استان اصفهان با دارا بودن سابقه درخشان در زمینه پرورش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، همواره در المپیادها و مسابقات علمی کشوری صاحب رتبه‌های برتر بوده است. برگزاری این آزمون‌ها فرصتی ارزشمند برای شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد و نخبه استان به منظور شکوفایی استعدادهای آنان و ورود به عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور فراهم می‌کند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پشتکار دانش‌آموزان مستعد و حمایت‌های مسئولان و متولیان امر شاهد موفقیت‌های روزافزون این عزیزان در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور باشیم.