مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: هلال‌احمر دبیر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین بوده و شرح وظایفی به‌ صورت کشوری و عملیاتی داشته و در کشور عراق جمعیت هلال‌احمر متولی دارو، درمان و اورژانس است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، محمد نوید متقی […]

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: هلال‌احمر دبیر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین بوده و شرح وظایفی به‌ صورت کشوری و عملیاتی داشته و در کشور عراق جمعیت هلال‌احمر متولی دارو، درمان و اورژانس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، محمد نوید متقی اعلام نمود: با بیان اینکه تشکیل تیم‌های امداد و نجات در خاک عراق یکی دیگر از وظایف هلال‌احمر است، گفت: اصفهان امسال ۱۴۰ نفر نیرو به عراق اعزام می‌کند و همچنین دو درمانگاه، یکی در شهر کربلا و دیگری در طریق الحسین (بین نجف و کربلا ) به اصفهان اختصاص داده شد.

متقی با بیان اینکه تیم‌ها شامل پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، پرستاران، تکنسین دارویی، تکنسین اتاق عمل، پرستاران و فوریت‌های پزشکی، خدمات، انتظامات و تیم‌های جانبی هستند، گفت: هلال‌احمر تأمین داروی این دو مرکزی که در خاک عراق است را بر عهده دارد همچنین تجهیزات پزشکی لازم در شرف بارگیری و اعزام است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه آموزش موکب‌های اربعینی که از استان اصفهان اعزام می‌شوند نیز به عهده جمعیت هلال‌احمر اصفهان است، افزود:‌‌ همچنین کلیه پایگاه‌ها در مسیر اصفهان به سمت مرزها، به‌ویژه مرزهای غرب استان، به حالت آماده‌باش هستند تا در بحث پوشش امدادی و نیز در صورت بروز حوادث و اسکان اضطراری آماده باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعزام تیم‌های امدادی با خودروهای امدادی نیز وجود دارد، گفت: خودروهای امدادی از قبیل تریلر، کامیون و آمبولانس در شرف اعزام به عراق هستند گفتنی است بازرسی از موکب‌هایی که تیم درمان در آن مستقر هستند، نیز بر عهده هلال‌احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از دیگر اقدامات هلال‌احمر استان اصفهان را تشکیل کمیته‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی موکب‌ها بیان کرد و گفت: تولید محتوا در این زمینه انجام و در اختیار موکب‌ها قرار می‌گیرد تا کمترین حادثه و بهترین خدمات ارائه شود.

متقی تصریح کرد: زائران پیشگیری از بروز حوادث را جدی بگیرند تا خود، همراهان و تیم‌های درمانی را دچار بحران نکنند، از فضاهای شلوغ، قابل اشتعال و داغ دوری کنند، از غذا و آب سالم استفاده کنند و نکات و آموزش‌های اربعین را رعایت کنند.

وی به زائران توصیه کرد: بیماران داروهای تخصصی خود را همراه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند چون داروهای عمدتاً عمومی در آنجا وجود دارد و نیز داروهای ورود ممنوع به عراق همراه نداشته باشند اسامی این داروها در سایت‌های اطلاع‌رسانی اربعین ذکر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در ادامه افزود: موکب داران موارد ایمنی محیطی و بهداشتی اعم از اشتعال، مسمومیت‌ها، مواد غذایی سالم را در نظر داشته باشند؛ امسال با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی گرمازدگی حجیم را به خصوص برای کودکان و سالمندان داریم و موکب داران بحث برودتی را در نظر داشته و فضای خنک ایجاد کنند و با مراکز درمانی هلال‌احمر در ارتباط باشند.

متقی اذعان کرد: طبق دستورالعمل تا ۴ الی ۵ روز بعد از اربعین درمانگاه‌های هلال‌احمر در مناطق نجف، کاظمین، سامرا، حله، طریق الحسین و نقاط دیگر در عراق مستقر است و توصیه می‌شود زائران هر چه زودتر برای برگشت اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند و نیروهای هلال‌احمر را مورد دعای خیر خود قرار دهند