رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کردستان پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان رونمایی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های […]


رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کردستان


پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دیدار معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، کارکنان و کتابداران این نهاد با حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان رونمایی شد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در این دیدار با اشاره به اینکه محیط کتابخانه باید پویا، بانشاط و پیام آور باشد، گفت: این عوامل می تواند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه ترغیب کند.
وی اظهار کرد: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با خواندن و مطالعه میسر می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی از عوامل تاثیرگذار در اعتلای فرهنگی کشور هستند، افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فکر، اندیشه و آگاهی جامعه تاثیرگذار است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و گفت: این حمایت ها در نهایت سبب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می شود.
وی با تاکید بر اینکه کتابخانه باید دارای فضای موثر و مفید بود باشد و مراجعه‌کننده را به خواندن و مطالعه ترغیب کند، اضافه کرد: ضروری است به سمت خواندن و مطالعه حرکت کنیم تا جامعه‌ای رو به رشد داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی بر لزوم تسلط کتابداران کتابخانه‌های عمومی به مقوله کتاب و اهمیت کتابخوانی تاکید کرد و گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید مشاوران خوبی برای مردم باشند، چرا که این مهم در علاقه‌مندی آحاد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این آیین با اشاره به فرهنگی بودن استان، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی کرده است که امیدواریم با استقبال مطلوب مخاطبان همراه باشد.
معصومه حسنی خونسار، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی و در نهایت توسعه فرهنگی می‌شود.
وی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، طرح بخشودگی جرایم، اجرای طرح کتاب خون، غبار روبی مزار شهدا، تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی کردستان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و انشانویسی، جمع خوانی کتاب، برگزاری نشست‌های کتاب خوان، دیدار با امامان جمعه و فرمانداران، برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه را از مهمترین برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کردستان اعلام کرد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به تعداد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در حال حاضر ۵۴ باب کتابخانه نهادی و ۲۸ باب کتابخانه مشارکتی در کردستان فعالیت دارند و ۵۰ هزار نفر نیز عضو این کتابخانه‌ها هستند.
حسنی خونسار با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان است، یادآوری کرد: ۸۵۰ هزار نسخه کتاب نیز در این کتابخانه‌ها در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
در پایان این دیدار، از پوستر ویژه هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور که از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه سال جاری برگزار می شود رونمایی شد.