نشست جهادی تبیین و روشنگری با موضوع برنامه های اقتصادی دولت واجرای طرح تغییر شیوه تخصیصی ارز ترجیحی با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم همراه با پرسش و پاسخ دانشجویان استان کردستان برگزار شد. دکتر علی قاسمی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، در این نشست که در سالن امامت ناحیه بسیج دانشجویی استان […]

نشست جهادی تبیین و روشنگری با موضوع برنامه های اقتصادی دولت واجرای طرح تغییر شیوه تخصیصی ارز ترجیحی با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم همراه با پرسش و پاسخ دانشجویان استان کردستان برگزار شد.

دکتر علی قاسمی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، در این نشست که در سالن امامت ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان عصر امروز چهارشنبه برگزار شد،اظهار داشت: در بحث اقتصادی چند موضوع تاثیر گذار است که مهمترین آن بحث ارز ترجیحی است که حجم آن در طول چند سال گذشته تا کنون متفاوت بوده است واین روندیست که در اکثر کشورهای دنیا اجرا می شود و تقریبا هم متفاوت است.

قاسمی گفت: در نظر گرفتن ارز ترجیحی با اینکه به واردات کالاهای اساسی کمک می کند از منظر دیگری سبب افزایش دسترسی دهک های پایینتر جامعه به کالاهای اساسی شده است و این می تواند تا حدودی منطقی و قابل قبول باشد.

وی با اشاره به اینکه قدرت دهکهای پایین مردم کشور ایران پایین است گفت: نباید ما شرایط اقتصادی کشور خود را با کشورهای دیگر تطبیق دهیم و مقایسه کنیم، چراکه در برخی از کشورهای اروپایی ۶۵ درصد از حقوق کارمندان بابت صرف انرژی هزینه می شود، ولی در ایران هیچ کس یک سوم از درآمدش را برای صرف انرژی هزینه نمی کند، بنابراین نباید شرایط و زوایای اقتصادی کشور خود را با آنان مقایسه کنیم.

قاسمی گفت: بعد از جنگ روسیه و اکراین وضعیت جهانی غدا به کلی آسیب دید،لذا مسئولین ما در نهایت تلاشند تا امنیت غذایی مردم را کنترل کنند و مردم هم به نحوی سعی کنند، سبک زندگی والگوی مصرفی خود را تا حدودی تغییر بدهند.

وی افزود: مردم ما نباید تحت تاثیر جنگ نرم دشمن در فضای مجازی قرار بگیرند چرا که رسانه های معاند امروزه از طریق فضای مجازی فیلمهای قدیمی را که اصلا هیچ ربطی به شرایط کنونی ندارد را در جهت تشویش اذهان عمومی مردم پخش می کنند، تا به خواسته های شوم خود برسند.

مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این نشست گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب،جهاد تبیین بسیار مهم است، لذا از قشر بسیج دانشجویی انتظار می رود که تبیین کننده و جهادگر اصلی میدان اقتصادی کشور باشند.

رمضانی گفت: امروزه شرایط کشور ما به نحوی است که دشمن سعی دارد افکار واعتقادات مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مخدوش کند، بنابراین ما باید با تمام توان و برنامه ریزی دقیق تمرکز جدی را روی اقتصاد کشورمان قرار دهیم.

ایشان با اشاره به اینکه دشمنان ایران وانقلاب سالهاست که با جنگ نظامی به جایی نرسیده اند افزودند: خوشبختانه رویشهای انقلاب نگذاشته و نخواهند گذاشت که دشمن از طریق جنگ نرم شرایط اقتصادی کشور را بهانه کند تا به خواسته خود برسند، لذا ما از شما جوانان بسیجی و دانشجو انتظار داریم تا به عنوان رویشهای انقلابی قوی در عرصه و میدان باشید.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان