تحویل ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به کردستانی‌ها آیین بهره‌برداری از دو هزار و ۹۰۰ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تامین ۶ هزار قطعه زمین روستایی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هراد بذرپاش از تحویل دو هزار […]

تحویل ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به کردستانی‌ها

آیین بهره‌برداری از دو هزار و ۹۰۰ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تامین ۶ هزار قطعه زمین روستایی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هراد بذرپاش از تحویل دو هزار و ۹۰۰ واحد مسکن به متقاضیان کردستانی خبر داد و افزود: امروز همچنین تحویل ۶ هزار قطعه زمین در استان کردستان که تعدادی از آن‌ها در روستای قار قرار گرفته، عملیاتی شده است.

وی به هدف گذاری برای تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در سال جاری اشاره کرد و افزود: این اقدام برای اولین بار در کشور رقم خورده و سال آینده نیز با تحویل ۵۰۰ هزار قطعه دیگر این رقم به یک میلیون می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تحویل زمین شهری نیز در سال جاری از ۳۷۰ هزار قطعه عبور کرده و تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه خواهد رسید و به این ترتیب مجموعا تا سال آینده ۲ میلیون قطعه زمین در شهر‌ها و روستا‌ها در قالب‌های گروهی و فردی تقدیم متقاضیان خواهد شد.

وی یادآور شد: وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیات دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستا‌های کشور منجر می‌شود.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان از جمله بهره‌برداری از راه‌آهن همدان-سنندج رخ داد، گفت: توسعه زیرساخت‌های استان کردستان به ویژه حمل‌ونقل ریلی، پیامد‌های مثبت اقتصادی برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

کویستان عبدالحکیمی