امدادرسانی به بیش از ۲هزار و هفتصد نفر حادثه دیده در زمستان ۱۴۰۲ مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان: از ۲۱ آذر الی ۲۰ اسفند ماه سال جاری، توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان، به بیش از ۲۷۰۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جلالی افزود: […]

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان: از ۲۱ آذر الی ۲۰ اسفند ماه سال جاری، توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان، به بیش از ۲۷۰۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جلالی افزود: در زمستان ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۰۰ نفر امداد رسانی صورت گرفته که از این تعداد ۱۵۸۲ نفر حادثه دیده در برف و کولاک، ۲۲۳ مورد جاده ای، ۹ مورد خدمات حضوری، ۹۳۲ مورد خدمات مناسبتی، ۳ مورد ریزش آوار و ۱۶ مورد کوهستان بوده است.

دکتر پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه بیان داشت: در این مدت ۱۰۹ حادثه به وقوع پیوسته است و زمستانه ۱۴۰۲، در پایگاه‌های امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان ۶۴۲ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی در ادامه با اشاره به آماده باش تیم های عملیاتی در برف و کولاک و بارندگی، اظهار کرد: در طرح امداد زمستانه ۴۵۰۰ نفر روز، از امدادگران و نجاتگران شعب تابعه، برای امدادرسانی به مردم در فصل زمستان به صورت شبانه روزی جهت ارائه خدمات و کمک به هموطنان آماده باش بودند.

وی گفت: در این طرح  ۱۰۱ دستگاه آمبولانس در در سطح استان برای امدادرسانی به هموطنان اعزام شد و ۳۱ مورد عملیات رهاسازی نیز صورت گرفته است.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ده هزار نفر فعالیت دارند.