عضو شوراى اسلامى شهر تهران گفت: مترو کلاهدوز یکی از مهم‌ترین نقاط حمل‌ونقل شهروندان است؛ اما فاقد یک پایانه استاندارد مسافربری بوده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، میثم مظفر، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق طرح مصوب، بیش از ۴۸۰۰۰ مترمربع فضای سبز در فضای آزاد شده اراضی ساصد، احداث ایستگاه […]

عضو شوراى اسلامى شهر تهران گفت: مترو کلاهدوز یکی از مهم‌ترین نقاط حمل‌ونقل شهروندان است؛ اما فاقد یک پایانه استاندارد مسافربری بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، میثم مظفر، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق طرح مصوب، بیش از ۴۸۰۰۰ مترمربع فضای سبز در فضای آزاد شده اراضی ساصد، احداث ایستگاه آتش‌نشانی، احداث کلانتری، مجتمع فروشگاهی و تره‌بار، پارکینگ مکانیزه، درمانگاه، مسجد، سرای محله و یک مجموعه ورزشی ایجاد خواهد شد که تحول بزرگی در منطقه ۱۳ و در راستای تأمین سرانه‌های شهری رقم خواهد خورد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تراکم بالای بافت فرسوده در محله صفا منطقه ۱۳، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی این محله را فرسودگی معابر سواره و پیاده وضعیت نامناسب و انهار خواند و افزود: بر اساس مصوبات طرح رصد یک و در قالب پروژه‌های توسعه محلی، اجرای ۲۲ کیلومتر بهسازی معابر و انهار در محلات دارای بافت فرسوده و روکش آسفالت معابر سواره با حجم بیش از ۲۱۰۰۰ تن آسفالت به انجام رسیده که این موضوع باعث ایجاد رضایت خاطر در شهروندان در برخی محلات منطقه شده است.

مظفر، بوستان جنگلی سرخه‌حصار را یکی از شش‌های مهم تنفسی شهر تهران و از مقاصد مهم گردشگری در شرق تهران خواند و افزود: نگهداشت اشجار و زیستگاه جانوران و توسعه خدمات در این بوستان جنگلی از مطالبات جدی شهروندان و شورا از مدیریت شهری بوده و به‌عنوان یکی از محورهای اصلی در طرح رصد مورد مطالبه قرار گرفت تا شهروندان منطقه از مزایای زیست‌محیطی آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به احداث فاز اول نیروگاه خورشیدی در این بوستان به ظرفیت ۱۳۰ کیلووات که حدود یک‌سوم برق بوستان را نیز تأمین می‌نماید، ادامه داد: بر اساس بازدید میدانی در طرح رصد یک، ۷ طرح توسعه‌ای در این بوستان اجرا شده است.

در موضوع ایمن‌سازی مسیرها ۳۰۰۰ مترمربع دیوار مالون جدید در سطح بوستان احداث شده و به جهت حل مشکل پارکینگ و تسهیل تردد شهروندان در ورودی سوم بوستان، پارکینگی به وسعت ۳۲۷۳ مترمربع با ظرفیت ۱۲۰ دستگاه خودرو احداث شده و در بحث پیاده‌راه‌سازی، فاز دوم پیاده‌راه سلامت با طول ۱۴۰۰ متر به ‌صورت آسفالته به همراه نصب روشنایی، تجهیزات ترافیکی و مبلمان شهری به اتمام رسیده.

همچنین فاز اول بوستان سنگی شامل بازپیرایی محوطه و احداث حدود ۲ کیلومتر مسیر جدید بصورت سنگ فرش انجام گرفته است. باغ‌راه سنگی رضوان واقع در بوستان نرگس نیز با احداث ۱۱۰۰ مترمربع مسیر سنگی، ۴۰۰ متر دیوار مالون به ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر و با پهنای ۵۰ سانتی‌متر، مورد بهره برداری شهروندان قرار گرفت. 

مظفر با اشاره به فرسودگی برخی مراکز خدمات شهری در منطقه ۱۳ بهسازی و نوسازی مراکز فرهنگی و ورزشی را از اولویت‌های طرح‌های توسعه محلی منطقه ۱۳ دانست و افزود: بنابه‌درخواست اهالی محله حافظیه و زینبیه، در طرح رصد یک مصوب شد که زمین چمن این محلات که مستهلک شده بود با متراژ مجموع ۱۶۰۰ مترمربع تعویض شود که تا قبل از شروع تابستان سال جاری کار به اتمام رسیده و مجموعه آماده بهره‌برداری جهت استفاده جوانان منطقه شده است.

وى یاداور شد: مردم محله نیروی هوایی حدود یک سال و نیم پیش میزبان پیکر شهیدان گمنام در بوستان سیمرغ شدند که بنابه‌درخواست اهالی محل یادمانی زیبا با معماری فاخر برای مزار شهدا احداث گردیده است.

رئیس دبیرخانه طرح رصد با اشاره به وضعیت نابسامان و غیراستاندارد پایانه شهید کلاهدوز و نارضایتی مردم و رانندگان تاکسی از وضعیت آن ادامه داد: مترو کلاهدوز یکی از مهم‌ترین نقاط حمل‌ونقل شهروندان منطقه است؛ اما فاقد یک پایانه استاندارد مسافربری بوده از سال گذشته از محل اعتبارات پروژه‌های توسعه محلی نسبت به اصلاح وضعیت، رفع تعارض با مترو، انتقال برق فشارقوی از پایانه، تسطیح و ایجاد سکوی مناسب مسافر، تفکیک ورودی و خروجی پایانه و مسقف سازی آن در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران یکی از معضلات مناطق جنوب شرق تهران را موضوع جمع‌آوری و بازیافت زباله خواند که علاوه بر ایجاد مشکلات زیست‌محیطی برای شهروندان، با افزایش زباله گردها، موجبات برهم‌خوردن امنیت مردم و بروز آسیب‌های اجتماعی شده hsj.

وی افزود: باتوجه‌به رویکرد جدید مدیریت شهری در خصوص مدیریت یکپارچه پسماند در شهر تهران، با مشارکت بخش خصوصی و در قالب یک پروژه سرمایه‌گذاری BOT یک مجتمعMRF با فن آوری‌های روز دنیا در این منطقه برای تفکیک زباله احداث شده که ابن مجتمع به مناطق ۸ و ۱۴ نیز در این زمینه خدمات ارائه می‌نماید.