راهپیمایی ۲۲ بهمن کردستانیها به گفتمان مسئولان تبدیل شده است/واژگونی تانکر حامل سوخت نفت سفید در یکی از رودخانه‌های شهر سنندج به خوبی مدیرت شد، مردم نگران نباشند استاندار کردستان گفت:حضور پرشور مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به یک گفتمان در بین مسئولان در سطح کشور تبدیل شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

راهپیمایی ۲۲ بهمن کردستانیها به گفتمان مسئولان تبدیل شده است/واژگونی تانکر حامل سوخت نفت سفید در یکی از رودخانه‌های شهر سنندج به خوبی مدیرت شد، مردم نگران نباشند

استاندار کردستان گفت:حضور پرشور مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به یک گفتمان در بین مسئولان در سطح کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با دستور کار بررسی لایحه بودجه ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه جاری، اظهار کرد: حضور پرشور مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به یک گفتمان در بین مسئولان در سطح کشور تبدیل شده است که این مهم، نشان دهنده بصیرت، موقعیت‌شناسی مردم و اعتقاد آنها به نظام، دلیل اصلی خلق چنین حماسه پرشوری است که باید قدردان آن باشیم.

استاندار کردستان گفت: مشی پدرانه و فرمان عفو عمومی مقام معظم رهبری برای افرادی که در اغتشاشات اخیر فریب خورده بودند از دلایل اصلی حضور دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بود.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه در ۲۲ بهمن ماه امسال در کشور حماسه بزرگی خلق شد و راهپیمایی اولی‌ها زیادی به میدان آمدند، گفت:این حضور حماسی نشان داد علارغم جوسازی و کار ترکیبی گسترده دشمنان علیه نظام، مردم ما فرسنگ‌ها جلو هستند و به درستی دشمن را شناخته و در برابر زیاده‌خواهی‌های آنها ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان خادمین مردم و مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید قدر این مردم را با تلاش و کار بیشتر بدانیم و خدمت جهادی داشته باشیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: مسئولیت بار سنگینی است که باید پاسخ دهیم، مردم با وجود تمام مشکلات هر جا که نیاز بوده حضور تاثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای داشتند و این رسالت ما را بیشتر می‌کند.

زارعی‌کوشا در ادامه نظرخواهی از فرمانداران در اجرای پروژه‌های بازآفرینی در شهرهای مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطعا فرمانداران اشرافیت بیشتری بر نیاز شهرستان دارند و در اجرای پروژه‌ها باید نظرسنجی لازم از آنها صورت بگیرد.

وی گفت: تجربه نشان می‌دهد که در پیگیری‌ها و رایزنی‌ها مرتبط با برنامه بودجه کم کاری می‌کنیم هر دستگاهی نکاتی دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام کنند.

استاندار کردستان افزود:۳ نفر یعنی ۵۰ درصد از نمایندگان مردم استان در مجلس در کمیسیون تلفیق حضور دارند، که ظرفیت بسیار خوبی است و باید مورد استفاده قرار گیرد.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: در مورد ایجاد زیرساخت‌ها برای زائران اربعین در بودجه اعتباراتی مطرح شده که متاسفانه اسم استان کردستان در آن وجود ندارد، باید مکاتبات لازم در این خصوص صورت بگیرد تا سهم استان در این سرفصل نادیده گرفته نشود و ارائه ساز وکار در زمینه نظارت بر پیمانکاران و تاکید بر خرید تجهیزات و مصالح در استان ضروری است.

استاندار کردستان با اشاره به واژگونی یک تانکر حامل سوخت نفت سفید در یکی از رودخانه‌های شهر سنندج در روزهای اخیر گفت:این تانکر حامل ۲۴ هزار لیتر نفت سفید بود که به رودخانه سرازیر شد و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روز و استفاده از امکانات بروز دستگاه‌های مختلف این حادثه به نحو احسن مدیریت شد و سوخت کاملا از آب مکیده و بلافاصله سوزانده شد که در این راستا نیاز به تولید یک مستند تلویزیونی از این کار برای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به مردم استان است.

وی تصریح کرد: مجوزی برای تردد تانکر سوخت در این محدوده داده نشده و ماشین‌های حامل مواد سوختی از این مسیر نباید عبور کنند بررسی و تحقیقات لازم در این خصوص باید صورت بگیرد.