به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری مهر_لیلی موسوی معلم فداکار شهر«اسیر» در استان فارس که در اوج شیوع کرونا نیز آموزش به دانش آموزان را فراموش نکرده بود، پس از فوت نیز با وصیت خود به همه درس انسان دوستی داد. زنده یاد سیده لیلی موسوی معلم فداکار و سختکوشی بود که […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری مهر_لیلی موسوی معلم فداکار شهر«اسیر» در استان فارس که در اوج شیوع کرونا نیز آموزش به دانش آموزان را فراموش نکرده بود، پس از فوت نیز با وصیت خود به همه درس انسان دوستی داد.

زنده یاد سیده لیلی موسوی معلم فداکار و سختکوشی بود که در ایام بیماری خود و همچنین شیوع کرونا با وجود تعطیلی مدارس، هیچ وقت کلاس درسش را رها نکرد و با دانش آموزان خود در ارتباط بود و مشکلات درسی آنها را مرتفع می‌کرد.

در منطقه جنوب بویژه اسیر مرسوم است که تا چند روز برسر مزار فرد متوفی مراسم عزاداری برگزار می‌کنند که این مرحومه وصیت کرده است که تمامی این هزینه‌ها را صرف دانش آموزان بی بضاعت در اول مهر (سال تحصیلی جدید) کنند تا اینگونه حتی بعد از فوتش نیز درس نوع دوستی به مردم شهر بدهد.

زنده یاد سیده لیلی موسوی پنجشنبه صبح دعوت حق را لبیک گفت و دانش آموزان، مردم و فرهنگیان شهر اسیر پنجشنبه عصر با حضور گسترده خود در مراسم تشییع این معلم فداکار، نشان دادند که فداکاری‌های این آموزگار را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان شهر اسیر در این باره به خبرنگار مهر گفت: این معلم فداکار با توجه به اینکه مریض بود و حال مناسبی هم نداشت به دانش آموزان توجه ویژه ای داشت و دانش آموزان خود را فرزندان خود می‌دانست.

او گفت: این معلم نمونه و فداکار زبان زد همه والدین بود، چون با مهربانی و عطوفت با دانش آموزان برخورد می‌کرد و علاوه بر یادگیری دروس کلاسی خود درس ایثار و عشق و از خودگذشتگی را به دانش آموزانمان آموخت.

وی افزود: زنده یاد سیده لیلی موسوی معلم خوش اخلاق، ایثارگر و بسیجی بامرام این خطه الگویی از یک معلم اخلاق بود که بعد از مرگ خود نیز الگوی دیگران شد.

این محب اهل بیت (علیهم السلام) که سالیان سال خادمی سیدالشهدا می‌کرد سال‌های متمادی فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج خواهران سمیه هرج و زینبیه شهر اسیر را برعهده داشت.

حجت الاسلام کراماتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهر بر پیکر این بسیجی فرهنگی نماز میت را قرائت کرد.

شهر اسیر یکی از شهرهای شهرستان مهر است که در جنوب استان فارس واقع شده است.