شهر نیازمند اجرای پروژه‌های مشارکتی است  رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیازهای خدماتی مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار که امکان مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران آنجا وجود دارد احصا شود تا با شریک کردن سرمایه مردم و بخش خصوصی، به سرعت کمبود زیرساخت‌های شهری رفع گردد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

شهر نیازمند اجرای پروژه‌های مشارکتی است 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیازهای خدماتی مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار که امکان مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران آنجا وجود دارد احصا شود تا با شریک کردن سرمایه مردم و بخش خصوصی، به سرعت کمبود زیرساخت‌های شهری رفع گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور شصت و هفتمین جلسه علنی شورا با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امروز مصادف با سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب است که به دست دشمنان انقلاب اسلامی به شهادت رسید.  

وی افزود: جمع شهدای ترور به دست منافقین و دشمنان ملت ایران بالغ بر ۱۷ هزار نفر است، گفت: با گذشت چهل و یک سال از شهادت آیت الله دستغیب و جمع دیگری از مردم، خط نفاق و دشمنی با مردم ایران همچنان ادامه دارد. ان شاء الله ملت ایران همچون استقامتی که در دهه‌های اخیر داشتند، کماکان برابر دشمنان این نظام پیروز و سرافراز باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان بیان کرد: یکی از طرح‌های افتتاح شده، ورزشگاه مشارکتی نگین شامل مجموعه سالن ورزشی، آب درمانی، بدنسازی و … است. این طرح به عنوان یک الگوی شاخص باید مطرح شود.

وی افزود: نیازهای خدماتی مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار که امکان مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران آنجا وجود دارد احصا شود تا با شریک کردن سرمایه مردم و بخش خصوصی، به سرعت کمبود زیرساخت‌های شهری رفع گردد.

نورصالحی با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی باید به اسم معرفی شوند، گفت: همچنین بررسی شود که این طرح‌ها در چه مرحله‌ای از پیشرفت هستند. شهرداران مناطق هم به نسبت نیاز و توان منطقه، برای اینگونه طرح‌ها سرمایه‌گذار فراهم کنند.

وی با اشاره به نکات مورد تاکید در بودجه ۱۴۰۱ گفت: توجه ویژه به حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوسرانی و… مورد تاکید قرار دارد و نکته‌ای که می‌تواند کارساز باشد ارتقا فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و رانندگی خوب است. به هر میزان معابر و پارکینگ ایجاد شود اما اگر فرهنگ ترافیک اصلاح نشود باز هم با کندی عبور و مرور مواجه هستیم. درخواست ما از معاونت حمل و نقل و مجموعه مدیریت شهری این است که به فرهنگ ترافیک نیز توجه ویژه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشارکت جویی مردم در طرح‌ها و برنامه‌های موردنیاز شهر اظهار کرد: نظر عموم مردم، نخبگان، متخصصان و… درباره طرح‌هایی که در مناطق محل زندگی‌شان اجرا می‌شود را باید دریافت کنیم تا رضایت مندی مردم از اقدامات و سرمایه اجتماعی ارتقاء پیدا کند. 

وی افزود: اگر مردم از ابتدا در شکل گیری و نحوه اجرای طرح دخیل باشند قطعا همراهی آن‌ها بیشتر خواهد شد. در اینجا استفاده از سرمایه بخش خصوصی نیز می‌توان پررنگ‌تر شود.

نورصالحی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که بخشی از کسب و کارها از جمله اشتغال‌های خرد و وابسته به فضای مجازی از جمله شغل بانوان سرپرست خانوار، معلولان و… آسیب دیده است، گفت: مشابه اقدامات دیگر کلانشهرها، در جاهایی که نیاز وجود دارد فضاهای مناسبی برای عرضه تولیدات این کسب و کارها ایجاد شود. حضور صاحبان این کسب و کارها با معرفی نهادهای مربوطه مانند بهزیستی، خیریه‌ها و… می‌تواند به بهبود این فضا کمک کند.

وی با اشاره به توسعه فضای خدماتی در شهر بیان کرد: آسان‌کردن مراحل صدور پروانه دفاتر کار، کاهش هزینه تراکم دفاتر و پیشنهاد شهرداری به کمیسیون ماده ۵ برای کم کردن بار پارکینگ دفاتر کار، در دستور کار باشد. به عنوان مثال شرکت‌های دانش بنیان اگر ۵۰-۶۰ متر فضا در اختیار بگیرند می‌توانند کسب و کار خود را آغاز کنند که این موضوع سبب رونق اشتغال در شهر می‌شود.