مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: دو واحد صنعتی تولید قارچ در شهرستان سمیرم سالانه بالغ بر ۱۰۰۰ تن در سال قارچ تولید می‌کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی طایی مدیر جهاد کشاورزی سمیرم اظهار داشت: شهرستان سمیرم دارای دو واحد صنعتی تولید قارچ است که یک واحد آن قارچ شهسوار در بخش […]

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: دو واحد صنعتی تولید قارچ در شهرستان سمیرم سالانه بالغ بر ۱۰۰۰ تن در سال قارچ تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی طایی مدیر جهاد کشاورزی سمیرم اظهار داشت: شهرستان سمیرم دارای دو واحد صنعتی تولید قارچ است که یک واحد آن قارچ شهسوار در بخش وردشت با تولید سالانه ۸۵۰ تن و اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت مستقل، بزرگترین واحد تولید قارچ در شهرستان است.

وی افزود: این واحد تولیدی دارای ۲۲ سالن با ظرفیت تولید هر سالن ۲۵ تن در سال است که در صورت فراهم شدن شرایط توسعه به بالای ۱۰۰۰ تن در سال می‌رسد.

طایی بیان کرد: واحد صنعتی مزرعه اسپیدجان نیز در سال ۹۹ تأسیس شد که با تولید سالانه ۳۰۰ تن قارچ و اشتغالزایی ۱۵ نفر در سمیرم به صورت مستقیم در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: نوع قارچ تولیدی این دو واحد قارچ دکمه‌ای بوده که به بازارهای استان اصفهان و استان‌های جنوبی صادر می‌شود.

مصطفی طایی با اشاره به فعالیت کارگاه سنتی پرورش قارچ در بخش پادنا خاطرنشان کرد: این کارگاه سنتی نیز با تولید سالانه صد تن و اشتغالزایی ۶ نفر در پادنا فعالیت دارد که با همکاری اداره کار مجوز مشاغل خانگی تولید قارچ در اکثر مناطق شهرستان در حال فعالیت است که تولیدات آن در بازار داخلی به فروش می‌رسد.