اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور برخی مسئولین و خانواده شهدا در سینما فلسطین برگزار شد. سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از ۱۵ دی ماه شروع به کار کرده بود؛ همزمان با سالروز ولادت دخت پیغمبر حضرت فاطمه الزهرا(س) در سالن یک سینما فلسطین به کار خود پایان داد. به گزارش خبرنگار […]

اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور برخی مسئولین و خانواده شهدا در سینما فلسطین برگزار شد.

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از ۱۵ دی ماه شروع به کار کرده بود؛ همزمان با سالروز ولادت دخت پیغمبر حضرت فاطمه الزهرا(س) در سالن یک سینما فلسطین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور رئیس سازمان سینمایی، دبیر این دوره از جشنواره، معاون سیمای سازمان صداوسیما، خانواده شهدا، صاحبان اثر و برخی از هنرمندان سینما تلویزیون در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

پایان سیزده سالگی عمار

برگزیدگان بخش «آرمان روح‌الله»
در ابتدای مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره عمار، جایزه بخش ویژه «آرمان روح‌الله» به علت نگاه جامع به حادثه تروریستی شاهچراغ به مستند «پاییز حرم» به کارگردانی علی خسروی، دیگر لوح افتخار این بخش ویژه به مستند «خوبان عالم» به کارگردانی امید مدهج و حمیدرضا بهوندی اهدا شد و سومین لوح تقدیر نیز به مستند «برای بیرق» اثری از محمود شهبازی رسید.

همچنین فانوس این بخش از جشنواره به مستند «نقاب‌دارها» به کارگردانی محسن سلیم اهدا شد.

برگزیده بخش «حافظه ملی»
«کابوس نیمه‌شب» به کارگردانی علی عارضی لوح تقدیر این بخش را دریافت کرد.

بخش «موزاییک مرگ بر آمریکا»
جایزه این بخش از جشنواره به فیلم «سفارت سیاه» به کارگردانی رضوانه فتحی اهدا شد.

شورجه، جمال سینمای انقلاب ایران و سینمای انقلاب است
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در بخش بزرگداشت جمال شورجه حضور یافت و ضمن تبریک ولادت دخت پیغمبر گفت: خوشحالم فرصتی فراهم شد تا در اختتامیه جشنواره عمار حضور داشته باشم. قصد صحبت نداشتم و به من گفتند که مراسم تجلیل از جمال شورجه است.

خزاعی ادامه داد: من شاگرد آقای شورجه بودم و زمانی که ایشان کارگردانی می‌کرد، من دستیار دوم او بودم. در کنار ایشان جدای از فیلم سازی، درس ایمان، اخلاق و فداکاری یاد گرفتم. در وصف ایشان همین بس که ایشان جمال سینمای انقلاب ایران و سینمای انقلاب است. افتخار می‌کنم که شاگرد ایشان بودم و سینمای ایران به ایشان افتخار می‌کند.

وی افزود: خوشحالم که او در جریان سینمای ایران حضور دارد و برایش دعا می‌کنیم که بهبودی ایشان زودتر حاصل شود و به فیلم سینمایی خود پایان دهد.

خزاعی گفت: شورجه الگوی کسانی است که می‌خواهند در عرصه سینمای انقلاب کار کنند. اگر قرار است اتفاقی در سینمای انقلاب یوفتد امروز این سینما نیاز به تخصص و تعهد شما دارد که شما جوانان باید به آن ورود کنید.

وی در پایان صحبت‌های خد با تاکید گفت: جشنواره عمار در این سال‌ها هم کارساز و هم جریان ساز بوده است.