مراسم اختتامیه همایش ملی منطقه ای امنیت غذایی؛ فرهنگ سازی غذای حلال و دوره آموزشی ناظرین شرعی و ذابحین کشتارگاه های دام و طیور منطقه دو کشوری به میزبانی اصفهان با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار گردید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ […]

مراسم اختتامیه همایش ملی منطقه ای امنیت غذایی؛ فرهنگ سازی غذای حلال و دوره آموزشی ناظرین شرعی و ذابحین کشتارگاه های دام و طیور منطقه دو کشوری به میزبانی اصفهان با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ مراسم اختتامیه همایش ملی منطقه ای امنیت غذایی؛ فرهنگ سازی غذای حلال و دوره آموزشی ناظرین شرعی و ذابحین کشتارگاه های دام و طیور منطقه دو کشوری، صبح روز جمعه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دامپزشکی استان، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه ادارات کل دامپزشکی استان ها، مدیران ستادی و شهرستانی دامپزشکی استان، مدیران و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های استان و…. برگزار گردید.

حجت الاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، طی سخنانی اظهار نمود: واژه جهاد میدان های بسیار مهمی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: جهاد در بیانات ولی امر، مقام معظم رهبری مد ظله عالی به کرات شنیدیم و کشور نیازمند کار جهادی، گروه های جهادی و جهاد گران و همه ی کسانی است که میخواهند مجاهد راه خدا باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور افزود: آیات قرآن کریم به خوبی انواع جهاد را ترسیم فرموده است و در قرآن هم جهاد نرم تعریف شد و مصداقش هم در این جنگ نرم و جهاد، توجه اصلی به جهاد نفس شد که از خویشتن غافل نباشیم.

حسینی مقدم گفت: یکی از مهمترین عرصه ها، جهاد نفس انسان است که پیام اکرم از آن با عنوان جهاد اکبر یاد فرموده و درباره جنگ سخت هم باز آیات بیشماری و مطالب بلندی را به ما تعلیم کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور اظهار نمود: گاهی آیات جهاد، به جهاد ابتدایی توجه دارد، گاهی به جهاد فرهنگی توجه دارد ،گاهی به جهاد دفاعی توجه دارد ،گاهی به جهاد تبیین توجه دارد ، گاهی به جهاد سازندگی توجه دارد ،گاهی به مبارزه با جنگ نظامی توجه دارد ، گاهی به جنگ اقتصادی توجه دارد و همه اینها میدان های وسیعی است که برای جهاد تعریف شده است.

وی گفت: کار در کشتارگاه، یکی از سخت ترین کارهای است که انجام می شود. غذای مردم را پاک و حلال آماده می کنند. در ساعاتی که دیگران مشغول استراحت هستند، ناظر بهداشتی و ناظر شرعی در کنار ذابح عزیز و سایر کارکنان کشتارگاه، دست به دست هم داده اند تا یک گوشت پاک، حلال و سالم را به دست مردم برسانند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور ابراز نمود: در روایات ما در پیرامون کیفیت استحصال گوشت توصیه های وافر شده و ۵۰ آیه شریف قرآن کریم به مباحث مربوط به غذای حلال و ذبح شرعی و احکام مرتبط به آن پرداخته است و ما افتخار می کنیم با تمام وجودمان، ان شالله برای استحصال گوشت لذیذ و حلال در خدمت مردم عزیز و شریف کشورمان هستیم و سازمان دامپزشکی مفتخر است برای این کار برنامه های جامعی را طراحی کرده و سند تحول پیش بینی شده و جهاد دامپزشکی در کنار سایر مجاهدان در اقصی میهن اسلامی به خدمات رایگان می پردازد و لازم می دانم از تمامی گروه های جهادی، تشکر و قدردانی نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مقدم در پایان به اهداف همایش ملی منطقه ای امنیت غذایی؛ فرهنگ سازی غذای حلال و دوره آموزشی ناظرین شرعی و ذابحین کشتارگاه های دام و طیور منطقه دو کشوری پیرامون آخرین مهارت ها و فنون نظارت شرعی، به میزبانی گرم جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اشاره و از زحمات برگزارکنندگان تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شریف و شهیدپرور شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به مسئولین کشوری و استانی، ناظرین شرعی کشتارگاه های استان های مختلف کشور و… از برگزار کنندگان این همایش و دعوت ایشان به مراسم اختتامیه تشکر و قدردانی نمود.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و جانفشانی آنان در حفاظت حرم اهل بیت، ضایعه درگذشت استاد اخلاق، عالم ربانی، آیت الله ناصری(ره) را تسلیت عرض نمود.

موسوی لارگانی با اشاره همایش برگزار شده، ضرورت اجرای اینگونه همایش ها در سال های گذشته را متذکر شد و عنوان حلال را بیشتر معرفی می نمودند.

وی به سختی کار در کشتارگاه ها اعم از ناظرین شرعی، بهداشتی و ذابحین اشاره نمود و از زحمات شبانه روزی یکایک آنان در راستای تهیه غذای سالم، پاک و حلال تشکر و قدردانی کرد.حجت الاسلام موسوی لارگانی قول مساعدت در زمینه پیگیری اصلاح جبران خدمت ناظرین شرعی کشتارگاه ها و مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در مجلس شورای اسلامی را بیان نمود.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پایان توفیق خدمت و حسن مسئولیت برای تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستار شد.

دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان نیز طی سخنانی به اهمیت امنیت غذایی در سطح کشور اشاره و توجه بیشتر مسئولان کشور به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به معیشت ناظرین شرعی و بهداشتی را خواستار شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس، از برترین های ناظرین شرعی حاضر در این دوره آموزشی، تعدادی از مدیران و مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی کشتارگاه های دام و طیور تقدیر گردید.