در حال حاضر با توجه به ایجاد ساب واریانت‌های جدید، میزان مرگ‌هایمان دو رقمی شده و به بالای ۵۰ مورد رسیده که بر این اساس به نظر می‌آید که همچنان روند رو به افزایش داریم به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم کرونا طی چند ماه اخیر به ویژه از تیرماه […]

در حال حاضر با توجه به ایجاد ساب واریانت‌های جدید، میزان مرگ‌هایمان دو رقمی شده و به بالای ۵۰ مورد رسیده که بر این اساس به نظر می‌آید که همچنان روند رو به افزایش داریم

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم کرونا طی چند ماه اخیر به ویژه از تیرماه به بعد نوسانات و خیز و فرودهایی داشت. حتی ما یک پیک کوچک با ارتفاع کم هم در اردیبهشت ماه داشتیم، اما از آنجایی که بیماریابی فعالی نداریم و عمدتا بر روی بستری و مرگ و میر مانور داده می‌شود، تغییرات اپیدمی خیلی نمود پیدا نمی‌کند و نمی‌توان تحلیل کرد که گردش ویروس در کشور چگونه است و بر همین اساس آن پیک مشخص نشد.

در حال حاضر با توجه به ایجاد ساب واریانت‌های جدید، موج هفتم بیماری در کشور شکل گرفت و از آنجایی که قابلیت انتشار این ساب‌واریانت‌ها بسیار زیاد است، موارد ابتلایمان بسیار زیاد شد و به تبع بالا رفتن موارد ابتلا، بستری و مرگ هم بیشتر شد. البته نه مانند سویه دلتا که در آن نسبت افزایش مرگ بالا بود، در این واریانت میزان کشندگی کمتر است. با این حال در ماه‌های اخیر میزان مرگ‌هایمان دو رقمی شده و به بالای ۵۰ مورد رسیده است. بر این اساس به نظر می‌آید که همچنان روند رو به افزایش داریم.

‌بر این اساس تصویر روشنی از وضعیت اپیدمی در کشور قابل عرضه نیست، بلکه عمدتا بر اساس برآوردی است که عمدتا هم دقتش پایین است، اما آنچه که اکنون می‌توان مطرح کرد، این است که روند اپیدمی همچنان رو به افزایش است و هنر ما باید در این باشد که هم ارتفاع پیک را به حداقل ممکن رسانده و زودتر به سیر نزولی برسیم و هم دامنه پیک را کاهش دهیم؛ یعنی از زمانی که پیک شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد، دامنه زمانی کم شود. این همان کاری است که در برخی کشورها انجام شده و علی‌رغم اینکه ممکن است پیک جدیدی زده شود، اما ارتفاع پیک و دامنه پیک‌شان کمتر می‌شود.