سومین کنگره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان آغاز شد رئیس‌ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با با بیان اینکه فراخوان سومین کنگره ملی شعر «حضرت مادر» امروز و هم‌زمان با ایام فاطمیه در اصفهان آغاز شده است، گفت: اختتامیه کنگره هم‌زمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد که در این ایام پذیرای […]

سومین کنگره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان آغاز شد

رئیس‌ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با با بیان اینکه فراخوان سومین کنگره ملی شعر «حضرت مادر» امروز و هم‌زمان با ایام فاطمیه در اصفهان آغاز شده است، گفت: اختتامیه کنگره هم‌زمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد که در این ایام پذیرای آثار شعرا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدی صبح امروز در نشست خبری سومین کنگره ملی «شعر حضرت مادر» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعر در بین ادبیات جایگاه خاصی دارد که همه ادیبان با آن آشنا هستند، اظهار کرد: شعر جنبه زیبایی‌شناسی دارد و بیان زیبایی که در آن وجود دارد شعر خصوصیت جمال زیبایی خود را پیدا کند.

رئیس‌ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه وظیفه سنگین شاعران متعهد است که از این ابزار برای بالابردن معرفت دینی در جامعه استفاده کند، گفت: یکی از جنبه‌های خاص شعر رسانه بودن آن است که به‌نوعی رسانه‌ای تأثیرگذار است که این شأن بالا برای آن جایگاه خاصی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: شعر در فرهنگ ایرانی‌اسلامی یک گنجینه محسوب می‌شود که باید از این ابزار برای اعتلای فرهنگ اسلامی استفاده کنیم.

احمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به‌صورت مرتب محافل شعر برپا می‌کنند و خود شاعر هستند عنوان کرد: نشان دهنده جایگاه ویژه شعر در کشور و فرهنگ ما است.

رئیس‌ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه به‌طورکلی زن و شخصیت زن یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه است که می‌تواند نقش‌های مختلفی را برعهده بگیرد، عنوان کرد: مهم‌ترین نقشی که یک زن می‌تواند داشته باشد؛ مادر بودن است مادر هم مولد است، وجود همه ما مدیون مادرانمان است و نقش مهم مادر تربیت نسل بعدی جامعه است.

*مادران تاریخ‌سازان جامعه بشری هستند

وی با بیان اینکه مادران تاریخ‌سازان جامعه بشری هستند، گفت: مادران ائمه اطهار(ع) به‌عنوان مربیان ائمه که وظیفه حمل و تربیت هادیان جامعه را داشتند نقش ویژه‌تری داشتند که شاخص‌ترین آن‌ها حضرت زهرا (س) است که مادر همه ائمه و مادر تشیع هستند.

احمدی با بیان اینکه عصاره زحمات همه ائمه توسط امام‌زمان (عج) به نتیجه می‌رسد و به‌تبع آن مادر ایشان نیز نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در این کنگره با ابزار بیان و شعر در جهت بالابردن معرفت جامعه به مقام مادر همه خوبی‌ها حضرت زهرا و مادر امام‌زمان (عج) ابراز ارادت می‌کنیم.

این مبلغ دینی با بیان اینکه این کنگره ملی در سال ۱۴۰۰ توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در قالب فراخوان از شعرا شکل گرفت، گفت: در سال اول با ارسال ۴۰۰ اثر از ۹۰ شاعر کنگره برگزار و از همه نقاط کشور برای کنگره اثر ارسال شد که در سال اول که گزیده اشعار در قالب یک کتاب منتشر و در سال گذشته رونمایی شد.

*کتاب آثار دومین کنگره شعر حضرت مادر امسال رونمایی می شود

وی با بیان اینکه امسال از کتاب آثار برتر سال قبل هم رونمایی می‌کنیم، تأکید کرد: گزیده آثار سال گذشته شامل ۱۵۰ اثر از شعرا است که در کنگره امسال رونمایی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه فراخوان این کنگره امروز و هم‌زمان با ایام فاطمیه است، گفت: اختتامیه کنگره هم‌زمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد که در این ایام پذیرای آثار شعرا خواهیم بود.

رئیس‌ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: امسال بخش ویژه‌ای در نظر گرفتیم و عباس شاه زیدی از شعرای آیینی با نام هنری خروش اصفهانی تجلیل می‌شوند که آثار زیادی از ایشان به چاپ رسیده است.

*سومین کنگره ملی شعر حضرت مادر امروز در اصفهان آغاز به کار کرد

مهدی پایون در نشست خبری این کنگره ملی با بیان اینکه امسال سومین کنگره ملی شعر حضرت مادر را برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد: هم در شهر اصفهان بسیاری از شعرای آیینی را داریم که برای ما آثار را ارسال می‌کنند و هم از سراسر کشور از این کنگره استقبال می‌کنند.

دبیر کنگره ملی «شعر حضرت مادر» با بیان اینکه ما در دبیرخانه پیگیری می‌کنیم که آثار حتماً به مرحله چاپ برسد، عنوان کرد: تلاش ما این است که هر سال کار با رونق و گسترش بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به همکاری و کمک محفل شعر آیینی انگور در این کنگره عنوان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و حوزه هنری از جمله ارگان‌هایی هستند که در این کنگره با ما همکاری می‌کنند.

*اختتامیه سومین کنگره ملی شعر حضرت مادر ۱۳ دی برگزار می شود

پایون با اشاره به تجلیل از استاد شاه زیدی در این کنگره، عنوان کرد: این شاعر به‌عنوان یک ظرفیت استانی شناخته می‌شود که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و شهرداری درخواست کرده‌ایم با ما همکاری داشته باشند تا تجلیل در خوری از این شاعر آیینی داشته باشیم.