بهره‌برداری از دو اقامتگاه بوم‌گردی در کردستان هم‌زمان با هفته دولت مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:همزمان با هفته دولت دو اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های سنندج و دیواندره به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان در این‌باره اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته دولت اقامتگاه بوم‌گردی گلاویژ در […]

بهره‌برداری از دو اقامتگاه بوم‌گردی در کردستان هم‌زمان با هفته دولت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:همزمان با هفته دولت دو اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های سنندج و دیواندره به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان در این‌باره اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته دولت اقامتگاه بوم‌گردی گلاویژ در روستای هشمیز سنندج و اقامتگاه بوم‌گردی سارال در روستای گلانه دیواندره به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، حجم سرمایه‌گذاری این دو پروژه را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال برای ۶ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

او یادآور شد: خوشبختانه روند ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کردستان به‌خوبی دنبال می‌شود به‌طوری که در حال حاضر ۳۴ اقامتگاه بوم‌گردی در استان به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: باید ضمن پاسداشت فرهنگ و همچنین معماری سنتی منطقه، از تمامی ظرفیت‌ها برای معرفی هرچه بیشتر و جذب گردشگران به استان استفاده کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان