جنبش اسلامی النهضه تونس بامداد یکشنبه از حبس خانگی «عبدالکریم الهارونی» رئیس مجلس شورای این جنبش خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، جنبش النهضه اعلام کرد، مقامات تونسی حبس خانگی را برای عبدالکریم الهارونی رئیس مجلس شورای این جنبش اعمال کردند. جنبش النهضه افزوده است: حبس خانگی الهارونی یک تصمیم خودسرانه و گامی […]

جنبش اسلامی النهضه تونس بامداد یکشنبه از حبس خانگی «عبدالکریم الهارونی» رئیس مجلس شورای این جنبش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، جنبش النهضه اعلام کرد، مقامات تونسی حبس خانگی را برای عبدالکریم الهارونی رئیس مجلس شورای این جنبش اعمال کردند.

جنبش النهضه افزوده است: حبس خانگی الهارونی یک تصمیم خودسرانه و گامی برای هدف قرار دادن دموکراسی و آزادی است.

پیش تر جنبش اسلامی النهضه تونس نسبت به وجود خطر جانی برای زندانیان سیاسی در این کشور هشدار داده بود.

جنبش «النهضه» همچنین از وخامت حال «الصحبی عتیق» از رهبران این جنبش که در زندان در اعتراض به بازداشت خود اعتصاب غذا کرده بود، خبر داده و از مقامات این کشور خواسته بود تا همه مخالفان سیاسی را آزاد کنند.

قیس سعید رئیس جمهور تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه که خود در زندان است پیش تر بازداشت مخالفان دولت قیس سعید را محکوم کرده و گفته بود که این بازداشت‌ها مشکلات شهروندان را حل نمی‌کند.