مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر از حیوان گزیده می‌شوند که در سالهای اخیر و بدنبال اختلاط زندگی انسان و حیوان شاهد افزایش بیماری هاری هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دکتر رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار وبدا بمناسبت روز جهانی هاری اظهار داشت: کسانی که مبتلا […]

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر از حیوان گزیده می‌شوند که در سالهای اخیر و بدنبال اختلاط زندگی انسان و حیوان شاهد افزایش بیماری هاری هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دکتر رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار وبدا بمناسبت روز جهانی هاری اظهار داشت: کسانی که مبتلا به هاری می شوند جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین پیشگیری از هاری امری بسیار مهم و ضروری است.

وی بیان داشت: افرادی که حیوان خانگی دارند باید حتماً حیوان را واکسینه کنند و با قلاده از منزل خارج کنند ضمنا افراد گزیده شده در اولین فرصت باید به پزشک مراجعه نمایند.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بیماری هاری از گزش هر نوع حیوانی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه سگ‌های ولگردی که در معابرعمومی مشاهده می شوند زنگ خطری برای بیماری هاری می باشد و اصولا شهرداریها مسئول جمع آوری این سگها و عقیم سازی آنها هستند.

دکتر فدایی گفت: امروزه شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان با افزایش نگه داشتن حیوانات خانگی رو به ازدیاد است و این موضوع، ضرورت واکسینه کردن در مقابل این قبیل بیماری‌ها را بیشتر مشخص می کند .

گفتنی است شعار امسال روز جهانی هاری “اطلاع رسانی صحیح در مورد بیماری هاری” می باشد.