افتتاح دو پروژه بازآفرینی شهری توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل دو پروژه مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشکین‌شهر و مجموعه ورزشی ایران‌آباد اردبیل توسط معاون مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت راه و شهرسازی از شرکت […]

افتتاح دو پروژه بازآفرینی شهری توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل

دو پروژه مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشکین‌شهر و مجموعه ورزشی ایران‌آباد اردبیل توسط معاون مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از این دو پروژه مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشکین‌شهر و مجموعه ورزشی ایران‌آباد اردبیل در مشکین‌شهر اظهار کرد: آنچه که در دولت مردمی سیزدهم به عنوان بازآفرینی شهری نام برده می‌شود، عمده وظیفه آن مسئله محرومیت‌زدایی است؛ بدین معنا که کاهش تفاوت‌های محلات برخوردار با محلات کمتر برخوردار همان شهر از حیث برخورداری از خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی، امنیتی و انتظامی و… مد نظر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به فاصله زیاد محلات کمتر برخوردار بازدید شده در مشکین‌شهر نسبت به محلات برخوردار، این فاصله را در حدود دو سوم در قیاس با محلات برخوردار این شهر، ارزیابی کرد و گفت: تمامی اعضای ستاد بازآفرینی شهری شهرستان، اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان و اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری نسبت به کاهش و به حداقل رساندن این محرومیت‌ها موظف هستیم.
آیینی با اشاره به تعریف بیش‌از ۹ هزار پروژه بازآفرینی شهری در برنامه اقدام مشترک، اعلام کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران از این تعداد تا کنون ۱۵۵۵ پروژه را انجام داده و این در حالی‌ست که موظف به انجام نبوده و فقط مقرر شده بود شرکت به صورت اهرمی به این پروژه‌ها کمک نماید.
وی با اعلام این‌که از این تعداد تا کنون ۱۱۵۰ پروژه بازآفرینی شهری به بهره‌برداری رسیده و مابقی هم به تدریج در دست بهره‌برداری است، ابراز کرد: در هفته دولت امسال و در طول سال اول دولت سیزدهم ۱۱۹ پروژه از این جنس به بهره‌برداری رسیده و در تلاش هستیم تا تعداد باقیمانده را در سال آینده به اتمام برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که شهرداری‌ها در کل کشور حدود ۱۸۶۹ پروژه و سایر دستگاه‌ها صرفا ۶۲۹ پروژه انجام داده اند که در مجموع ۴۰۸۰ پروژه انجام گرفته است، تصریح کرد: طبق برآورد ما برای کاهش این محرومیت‌ها باید ۱۳ هزار پروژه بازآفرینی شهری دیگر در ۱۱۵۳ محله کمتر برخوردار در کشور با حضور همه دستگاه‌ها انجام شود.
آیینی با تاکید بر این‌که ساخت مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی،انتظامی، ورزشی، توسعه شبکه های آب و فاضلاب و روشنایی و بهسازی معابر در کشور بر عهده سازمان‌ها و نهادهای مسئول آن است، گفت: ما انتظار داریم که مسئولان مربوطه پای کار بیایند و با تشریک مساعی و تقسیم کار در ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها در جهت رفع مشکلات گام بردارند و ما نیز در حد وسع و توان خود کمک خواهیم کرد.