فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: دفاع مقدس هویت و شناسنامه ملت و نظام است و می‌توان از فرهنگ شهادت، شجاعت و جسارت جوانان آن دوره در راستای تربیت نسل جدید جوانان انقلابی بهره برد.

سردار حمیدعلینقیان‌پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس متجلی اوج شهادت‌ها، شهامت‌ها و شجاعت‌ها است، اظهار داشت: جوانان فهیم امروز همچون جوانان دوره جنگ به اسلام، ایران و انقلاب اسلامی عشق می‌ورزند و آماده هستند تا هرجا کشور عزیزمان نیاز داشته باشد، حضور پیدا کنند و گره‌های بزرگ را برای رسیدن به آرمان‌های نظام اسلامی با دستان پرتوان خود باز کنند.

وی با اشاره به شاخصه‌های اصلی جوانان امروز که با جوانان دوران دفاع مقدس مشترک است، افزود: جوانان امروز با همه سلایق و بینش‌های گوناگون همانند جوانان دوران دفاع مقدس در عرصه‌های علمی و علم‌آموزی و توسعه همه جانبه گام‌های بلندی برداشته و راه روشن پیش رو را با تمامی ناهمواری‌ها می‌پیمایند و هرگاه نظام بخواهد لبیک گفته و فداکاری می‌کنند.

علینقیان‌پور با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: دشمنان زبون در این چهل و چند سال از زمان تولد انقلاب اسلامی سیلی‌های فراوانی از جوانان دوره جنگ و جوانان امروز خورده‌اند، آنها می‌دانند، تمام نقشه‌ها و توطئه‌ها و دسیسه‌هایشان توسط این جوانان نقش بر آب شده است.

دفاع مقدس به جوانان ما خودباوری و ایستادگی و مقاومت را آموخت

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه این جوانان روحیه سلحشوری خود را در عرصه‌های متفاوت به منصه ظهور گذاشته‌اند، ادامه داد: دفاع مقدس به جوانان ما خودباوری و ایستادگی و مقاومت را آموخت و این خودباوری در تمام عرصه‌های کشور رسوخ کرده و برکات آن را در پیشرفت‌های حاصله ایران در عرصه‌های نظامی، علمی و سایر موارد مشاهده می‌کنید.

وی اضافه کرد: دشمن راهبرد خود را در انحراف این جوانان و در اختیار گرفتن فکر آنان ترسیم کرده است که قطعاً جوانان ما تحت هدایت‌گری‌های رهبر معظم انقلاب این دسیسه و نیرنگ دشمن را نقش بر آب خواهند کرد و آنان دوباره طعم تلخ شکست را خواهند چشید.

علینقیان‌پور با اشاره به برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای آشنا کردن کارکنان خود با فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: دلاورمردان و مجاهدان مومن، انقلابی و ولایی فرماندهی انتظامی استان اصفهان جان خود را در طبق اخلاص قرار داده‌اند و مصمم هستند آرمان‌های انقلاب اسلامی را مقتدرانه و بر اساس باورهای دینی و انقلابی تحت هدایت‌های رهبر عزیز انقلاب اسلامی به پیش ببرند و خود آنان الگویی مثال‌زدنی در این عرصه هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کارکنان با برگزاری کلاس‌های بصیرتی به صورت منظم و دعوت از فرماندهان دوره دفاع مقدس و همچنین با برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه دفاع مقدس نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشته است.

کارکنان پلیس برای تامین امنیت مردم از ایثار جان خود دریغ نمی‌کنند

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما این برنامه‌ها چه تاثیراتی را در بین کارکنان به وجود آورده است، گفت: ایثارگری و مجاهدت هم در سیرت و هم در سیمای جوانان پاک و انقلابی پلیس استان همچون جوانان ایثارگر دوران دفاع مقدس قابل مشاهده است و این نگاه باعث شده تا جان‌شان را در کف دست گرفته و مجاهدانه تلاش کنند و همین موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌های فرهنگی پلیس کاملاً دقیق و صحیح اجرایی می‌شود زیرا جوانان به این باور رسیدند تا با تمام وجود در راستای تامین امنیت مردم عزیزمان از ایثار جان خود دریغ نکنند.

علینقیان‌پور در پاسخ به این سؤال که وضعیت جامعه انقلابی استان اصفهان را با توجه به هجمه‌های سنگین رسانه‌ای دشمن در مقایسه با زمان اول انقلاب و دوران دفاع مقدس چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: به طور قطع جامعه امروزی ما در استان اصفهان جامعه مومن، انقلابی و ولایی است.

جامعه امروزی ما همچون دوران دفاع مقدس دارای بالندگی در ایمان و غیرت دینی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: حضور خیل عظیم مردم شهید پرور، مومن و دین‌مدار اصفهان در پیاده‌روی اربعین، تشییع پیکر علمای بزرگ، در ایام شهادت‌ها و سوگواری‌های مذهبی، ایام  محرم و صفر همه و همه نشان داد که جامعه امروزی ما همچون جامعه دوران دفاع مقدس دارای بالندگی در ایمان و غیرت دینی است.

وی تصریح کرد: مردم شریف و ایثارگر استان اصفهان همواره مردمی وفادار به آرمان‌های انقلاب و پیرو راه شهیدان بوده و هستند و در این زمینه ثابت قدم خواهند بود.

علینقیان‌پور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هویت و شناسنامه ملت و نظام ما بوده و همچنین الگوی خوبی برای جوانان انقلابی امروز ماست و می‌توان از فرهنگ شهادت، شجاعت و جسارت جوانان آن دوره در راستای تربیت نسل جدید جوانان انقلابی بهره جست و از دستگاه‌های فرهنگی می‌خواهیم بیش از پیش نسبت به معرفی این الگوهای بی‌نظیر به جوانان اهتمام لازم را داشته باشند.