گروه جهادی شهید ناصری در شهرستان زیرکوه با فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی لبخند را به مردم روستا‌های مرزی هدیه داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شهید ناصری نام گروه جهادی است که به همت بچه‌های ورودی بهشت، خدمت خود را به دورترین نقاط و روستا‌های مرزی برده است؛ این گروه […]

گروه جهادی شهید ناصری در شهرستان زیرکوه با فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی لبخند را به مردم روستا‌های مرزی هدیه داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شهید ناصری نام گروه جهادی است که به همت بچه‌های ورودی بهشت، خدمت خود را به دورترین نقاط و روستا‌های مرزی برده است؛ این گروه جهادی این بار روستای بارنجگان شهرستان زیرکوه در نقطه صفر مرزی را برای خدمت رسانی انتخاب کرده است.

گروه جهادی شهید ناصری در زیرکوه چند سالی است بدون هیچ چشمداشتی، پای در میدان محرومیت زدایی گذاشته است.

یکی از نیرو‌های جهادی که حدود ده سالی می‌شود پا در این عرصه گذاشته، می‌گوید: شغل من نماکاری است و از این هنرم برای کاشی کاری خانه نیازمندان و کسانی که در آمد چندانی ندارند استفاده می‌کنم.

او می‌گوید: فقط برای رضای خدا و کمک به خلق او آمده ام و حتی در شرایط سخت هم حاضر می‌شوم، چون می‌دانم ثواب این کار بسیار زیاد است.

روستا‌های مرزی مقصدی برای خدمت

روستای مرزی بارنجگان حدود ۵۰۰ خانوار با دو هزار و پانصد نفر جمعیت دارد که حتی بیشتر مردم آن از نیاز‌های اساسی زندگی مانند حمام و سرویس بهداشتی استاندارد محروم هستند.

حجت الاسلام طاهر نیا امام جماعت روستای بارنجگان می‌گوید: چند روزی است گروه جهادی شهید ناصری در روستا شروع به ساخت حمام و دستشویی برای ۱۰ خانوار کرده است.

او افزود: همچنین در بحث اشتغالزایی این گروه جهادی با همت خیرین توانسته گارگاه قالی بافی برای بانوان دایر کند که نخ و ۱۰ دستگاه دار رایگان در اختیار آنان قرار داده اند و پس از بافت هم، فرش از آنان خریداری می‌شود تا منبع درآمدی برای آنان باشد.

امام جماعت روستای بارنجگان بیان کرد: همچنین حدود ۱۰ هزار نهال هم کاشته شده که هم اکنون درخت‌ها در حال سبز شدن است و درآمد آن به زودی عاید کشاورزان می‌شود.

به گفته حجت الاسلام طاهرنیا، دویست جفت کفش نیز بین دانش آموزان نیازمند این روستا توزیع شده است.

شوق خدمت در هر وضعیتی

در میان گروه جهادی شهید ناصری، حجت آقا را دیدیم که با وجود محدودیت جسمی و اینکه ولیچر نشین بود، اما شوق خدمت به خلق، او را به این روستای مرزی کشانده بود؛ با او به گفتگو که نشستیم گفت: حدود سه سالی می‌شود که عضو این گروه جهادی شده ام و بسیار هم خوشحال و راضی هستم.

او افزود: من بیشتر در این گروه کار لوله کشی را انجام می‌دهم چرا که این رشته را در کاردانش آموختم و به کار‌های فنی علاقه دارم.

حجت آقا ادامه داد: من شرایط روستائیان مرزی را درک می‌کنم و بدون هیچ منتی هر کاری که از دستم بربیاید را برای خلق خدا انجام می‌دهم، چون در زندگی شخصی خودم تأثیر آن را دیده ام او در ادامه می‌گوید: هر گره‌ای که از کار مردم باز شود به نوعی باعث خوشحالی آنان می‌شود و انعکاس این شادی به زندگی خودمان بر می‌گردد.

دعای خیر مردم بدرقه راه گروه جهادی

مردم روستای مرزی بارنجگان زیرکوه حالا قدردان زحمات گروه جهادی شهید ناصری هستند و دعایشان می‌کنند.

یکی از بانوان روستا که سرپرست خانوار و دارای ۷ فرزند است و یک بخاری گازی از این گروه جهادی دریافت کرده به ما می‌گوید: ما تاکنون از بخاری هیزمی استفاده می‌کردیم و بسیار برای ما سخت بود و دختر بزرگم دچار بیماری تنفسی شده بود و همیشه نگران بودیم.

او افزود: خدا به این افراد و خیرین هر چه می‌خواهند بدهد و همانطور که خانه ما را گرم کردند، خدا دلشان را گرم کند.

یکی از دانش آموزان هم در حالی که به کفش‌های جدیدش خیره شده می‌گوید: خیلی خوشحال شدم که این گروه جهادی به فکر من و همکلاسی‌های من بودند؛ من همیشه برایشان دعا می‌کنم.

و جهادی که همچنان ادامه دارد
علی آبادی مسئول گروه جهادی شهید ناصری شهرستان زیرکوه می‌گوید: این گروه که حدود ۲۰۰ عضو دارد پس از شناسایی نیازمندان و نیاز‌های آنان که یا به صورت عمرانی مانند ساخت خانه یا تعمیر منزل و یا در حوزه اشتغال یا آموزشی و معیشتی است، به صورت خود جوش و به کمک خیرین با نام ورودی بچه‌های بهشت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او افزود: با توجه به تصمیمی که در شورای جهادی گرفتیم قرار است تا پایان سال و با توجه به فصل سرما توزیع لوازم گرمایشی مانند بخاری و البسه گرم را انجام دهیم.

علی آبادی بیان کرد: همچنین در ایام عید بسته‌های گوشت و سبد معیشتی را در بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهیم کرد.

مسئول گروه جهادی شهید ناصری زیرکوه گفت: ساخت دو خانه را در دستور کار داریم که حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این منازل را تحویل دهیم؛ همچنین ۳۵ باب حمام و سرویس بهداشتی را در دستور کار داریم که کاشی و سرامیک آن را خیران تأمین کرده اند و تا پایان سال مابقی کار‌های آن انجام خواهد شد.

از خانه سازی تا اشتغال با همتی والا مسئول گروه جهادی شهید ناصری در زیرکوه گف

ت: به همت گروه جهادی شهید ناصری از ابتدای امسال ۴۵ خانه احداث و تعمیر شده، ۱۰ فرصت شغلی ایجاد و بیش از دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شده است.

علی آبادی افزود: این گروه جهادی همچنین در حوزه آموزشی کار رنگ آمیزی حدود ۱۵ مدرسه، توزیع کتاب‌های کمک آموزشی و توزیع دو هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان مناطق محروم شهرستان زیرکوه را انجام داده و این فعالیت‌ها تا پایان سال ادامه دارد.

او در ادامه عنوان کرد: روستا‌های ملکی، کرت آباد، چاه عمیق و بنمرود شهرستان زیرکوه مقصد بعدی این گروه جهادی برای خدمت رسانی خواهد بود.

گروه‌های جهادی بازوی توانمند محرومیت زدایی

خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که با مشکلات زیادی از جمله خشکسالی و کمبود آب و کمبود پزشک متخصص دسته و پنجه نرم می‌کند و در این میان جهادگران تلاش می‌کنند در حد بضاعت برای کمتر کردن این مشکلات و کمبود‌ها وارد میدان شوند.

جهادگرانی که برای ادامه مسیر و به نتیجه رساندن فعالیت ها، نیازمند همراهی سایر نهاد‌های دولتی اند که می‌توانند کمک کار جهادگران در خدمت به مردم باشند.