شهردار منطقه ۹ شیراز، از اجرای عملیات عمرانی برای رفع محرومیت زدایی در سه شهرک مهدی آباد، سامان و رضوان با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری مرکز فارس،محمد جواد افضلی گفت: در برخی شهرک‌های منطقه ۹ شیراز هنوز کوچه و معابری وجود دارد که خاکی است، اما […]

شهردار منطقه ۹ شیراز، از اجرای عملیات عمرانی برای رفع محرومیت زدایی در سه شهرک مهدی آباد، سامان و رضوان با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری مرکز فارس،محمد جواد افضلی گفت: در برخی شهرک‌های منطقه ۹ شیراز هنوز کوچه و معابری وجود دارد که خاکی است، اما در تلاشیم تا چهره محرومیت را از محلات این منطقه کم کنیم.
او ادامه داد: برای رفع محرومیت زدایی در این منطقه مقرر شد تا در سه شهرک مهدی آباد، سامان و رضوان اجرای عملیات عمرانی لوله گذاری برای دفع آب‌های سطحی، آسفالت معابر و کوچه‌ها و بهسازی و کانی گذاری معابر با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در این سه شهرک انجام شود تا ضعف و محرومیت در این مناطق کم برخوردار کاهش یابد.
افضلی خاطرنشان کرد: منطقه ۹ بالغ بر سه هزار هکتار محدوده و ۱۰ هزار هکتار حریم دارد و بودجه مصوبی شورای شهر برای این منطقه اختصاص یافته ۲۱۳ میلیارد تومان است.
او با بیان اینکه در زمان حاضر د ۹۸ پروژه عمرانی در این منطقه در دست اجراست، گفت: از این تعداد ۳۵ پروژه فعال است که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به اتمام می‌رسد. همچنین ۱۱ پروژه دیگر در این منطقه در آستانه آغاز قرار دارد.
افضلی همچنین با بیان اینکه یکی از چالش‌های این منطقه مربوط به محور کمربندی است، گفت: باتوجه به اینکه موضوع تردد ایمن شهروندان در این محور بسیار حائز اهمیت بود لذا اجرای فاز اول کانالیزه کردن ورودی و خروجی شهرک‌ها در دستور کار قرار گرفت.
فضای سبز شهرداری منطقه ۹ از دیگر موضوعاتی بود که شهردار این منطقه به آن اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز این ۱۰ متر مربع برای هر نفر است و سالانه ۱۳ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز این منطقه هزینه می‌شود.
افضلی مراکز جمع آوری ضایعات را یکی از معضلات این منطقه دانست و گفت: ۶۵ مرکز جمع آوری ضایعات در این منطقه وجود دارد، تاکنون ۳۵ مرکز به استناد بند بیست ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها پلمب شده، اما متأسفانه به دلیل آماده نبودن سایت ۲۸ هکتاری تجمیع این مراکز، تعدادی از واحد‌های پلمب شده، محل را بازگشایی کرده اند که با آن‌ها برخورد قانونی شد.