نشست کانون‌های فرهنگی و تبلیغی سنندج برگزار شد نشست کانون‌های فرهنگی و تبلیغی سنندج با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان صبح چهارشنبه (۹ شهریور ماه) در نشست صمیمی کانون‌های فرهنگی و تبلیغی […]

نشست کانون‌های فرهنگی و تبلیغی سنندج برگزار شد

نشست کانون‌های فرهنگی و تبلیغی سنندج با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان صبح چهارشنبه (۹ شهریور ماه) در نشست صمیمی کانون‌های فرهنگی و تبلیغی اظهار کرد: بنا و اساس تشکل‌های مردمی بر استقلال آن است که باید به صورت خود گردان و مردمی صورت پذیرد.
وی در خصوص حمایت از کانون‌ها افزود: هر برنامه‌‌ی فرهنگی که شامل ویژگی‌های مرتبط با کار سازمان باشد از سوی سازمان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رازیانی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی دارای عرصه‌ی فعالیت قرآنی، هنری، فرهنگی می باشد که یک عرصه آن فضای مجازی است که باید در این برهه بیشتر بر روی آن کار شود .

وی در خصوص تمدید مجوز کانون‌ها گفت: هر کانون فرهنگی تبلیغی که در طول یک سال ۸ فعالیت شاخص داشته باشد کانونی فعال و مجوز آن قابل تمدید است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: در ماه مبارک رمضان از ۱۶۴ جلسات خانگی قرآن کریم در استان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی حمایت شد.

وی در پایان با اشاره به فرهنگ استفاده از فضای مجازی در بین شرکت کنندگان در کانون‌ها عنوان کرد: فرهنگ استفاده از فضای مجازی بین مردم باید ترویج شود تا فرصت خوبی برای حضور حدأکثری مردم در فعالیت فرهنگی و تبلیغ باشد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور مدعوین از کانون‌های فرهنگی به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل مهم واثر گذار در عرصه تبلیغ فرهنگ دینی نام برده وعنوان کرد: وجود بیست و شش کانون فرهنگی تبلیغی تایید شده در شهرستان سنندج نقطه عطفی در پوشش مطلوب برنامه‌های فرهنگی با رویکرد دینی و تقلیل آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی باید ساز و کار خود را بدانند و با اشراف به وظایف خود مطالبه گری کنند و برنامه‌های فرهنگی را تحت پوشش قرار دهند.
حجت‌الاسلام حاتمیان تعدیل مشکلات و آسیب‌ها با توجه به بومی سازی برنامه‌ها را خواستار شد و گفت: در این صورت می‌توان از کانون‌های فرهنگی به عنوان بازوان توانمند تبلیغات اسلامی نام برد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه نباید فعالیت کانون‌های فرهنگی صرف فعالیت قرآنی شود، اظهار کرد: رصد اوضاع جامعه و تلاش برای ترفیع این مشکلات با رویکرد آموزش، در قالب کانون‌های فرهنگی یکی از مهمترین رسالت کانون‌ها به شمار می‌رود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان