پل هوایی عابرپیاده کاوه به «گذرگاه فرهنگی مسافر» تبدیل می‌شود مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از تعمیرات، بازسازی و تبدیل پل هوایی عابرپیاده کاوه به «گذرگاه فرهنگی مسافر» خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی  با تاکید به اینکه پل هوایی عابرپیاده کاوه یکی از پرترددترین پل‌های هوایی شهر اصفهان است، […]

پل هوایی عابرپیاده کاوه به «گذرگاه فرهنگی مسافر» تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از تعمیرات، بازسازی و تبدیل پل هوایی عابرپیاده کاوه به «گذرگاه فرهنگی مسافر» خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی  با تاکید به اینکه پل هوایی عابرپیاده کاوه یکی از پرترددترین پل‌های هوایی شهر اصفهان است، اظهار کرد: این پل یکی از قدیمی‌ترین پل‌های عابر پیاده است که علاوه بر دسترسی مسافران به پایانه، امکان تردد شهروندان و مسافران را به ایستگاه متروی کاوه فراهم کرده است.

وی افزود: پل هوایی عابرپیاده کاوه جزو معدود پل‌های هوایی شهر اصفهان است که با وجود حجم تردد بالا تعطیلی نداشته است و پله‌برقی آن برای عبور مسافران از عرض خیابان از ساعت ۶ تا ٢٢ فعال و زیر نظر سازمان پایانه‌ها از زمان احداث تاکنون به‌طور مرتب کنترل، نظارت و نگهداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعمیرات و تغییرات این پل برای خدمت‌رسانی به مسافران و شهروندان در سه فاز در دستور کار پایانه‌ها قرار گرفته است که عملیات فاز نخست تعمیرات و بازسازی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده در سازمان پایانه‌ها، تردد مسافران و شهروندان، دانشجویان و دانش‌آموزان از این پل نسبت به سایر پل‌های هوایی شهر اصفهان بیشترین آمار تردد روزانه را داشته است.

توکلی گفت: ویژگی مهم پل هوایی عابرپیاده کاوه این است که علاوه بر محل گذر از عرض خیابان به عنوان «دالان گذرگاه فرهنگی مسافران» نیز محسوب می‌شود و دارای دو غرفه فرهنگی برای مسافران و شهروندان است.

وی افزود: دو غرفه فرهنگی در محور میانی دالان پل قرار دارد که در طراحی انجام شده قسمت ضلع شرقی پل به‌عنوان محل معرفی صنایع دستی و در قسمت غربی دالان پل محل معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری در نظر گرفته شده است که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ادامه داد: فاز نخست تعمیرات و بازسازی پله برقی پل هوایی کاوه در حال انجام و تاکنون بالغ بر یک میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و بهره‌بردار، برآورد هزینه شده است.

وی اضافه کرد: فاز دوم که شامل اجرای تعمیرات و بازسازی، نقاشی و زیباسازی دالان و فاز سوم شامل ساماندهی دو غرفه فرهنگی کتاب است، به‌زودی انجام خواهد شد.

توکلی اظهار کرد: دو غرفه فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اجرای «دالان صنایع دستی و گردشگری» در راستای معرفی شهر تاریخی، فرهنگی و گردشگری اصفهان و بند چهارم سیاست ابلاغی در سال ١۴٠١ به سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری، ساماندهی خواهد شد.