معاون ویژه رییس جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: اقتصاد دو کشور ایران و افغانستان، یک اقتصاد مکمل است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،حسن کاظمی قمی در حاشیه نشست فعالان اقتصادی افغانستان با استاندار واقتصاد ایران و افغانستان؛ یک اقتصاد مکمل مقامات اقتصادی خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی، افزود: افغانستان صرفا یک بازار […]

معاون ویژه رییس جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: اقتصاد دو کشور ایران و افغانستان، یک اقتصاد مکمل است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،حسن کاظمی قمی در حاشیه نشست فعالان اقتصادی افغانستان با استاندار واقتصاد ایران و افغانستان؛ یک اقتصاد مکمل مقامات اقتصادی خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی، افزود: افغانستان صرفا یک بازار تجارت خوب برای ما نیست؛ بلکه بازاری است که علاوه بر تجارت، می‌تواند در حوزه سرمایه گذاری در بخش‌هایی همچون حوزه‌های ریلی، معادن، حمل و نقل، انرژی و کشاورزی، هم یک فرصت مناسب اقتصادی باشد.
وی ادامه داد: در این جلسه فعالان اقتصادی افغانستان با جدیت و اشتیاق زیاد، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در داخل کشور و کمک به گسترش همکاری‌های تجاری اعلام کردند.
کاظمی قمی بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت همکاری در همه حوزه‌ها وجود دارد و سرمایه گذاران در این جلسه اعلام کردند با رفع موانع موجود بر سر راه جذب سرمایه در داخل ایران، امکان سرمایه گذاری بیشتر هم وجود خواهد داشت؛ لذا باید رفع این موانع و مشکلات را در دستور کار قرار دهیم.
معاون ویژه رییس جمهور در حوزه افغانستان اضافه کرد: در این جلسه راهکار‌های خیلی خوبی مطرح و به مشکلات و چالش‌ها پرداخته و از طرف ما این تعهد داده شد که موانع و مشکلات را رفع کنیم تا با قدرت و بدون نگرانی امکان سرمایه گذاری فراهم باشد. کاظمی قمی با تاکید بر این نکته که فعالان اقتصادی روی مباحثی که می‌توان سرمایه گذاری کرد، کار کرده اند و زمینه‌های سرمایه گذاری آماده است، افزود: یکی از توجهات دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی گسترش همکاری‌ها با کشور‌های همسایه بویژه کشور‌های منطقه و همسایگان و به ویژه کشور افغانستان است؛ لذا این نوع نشست ها، تشریفاتی نخواهد بود و آثار عملی آن به زودی مشاهده خواهد شد.