آندری بلوسف، معاون نماینده دائم روسیه در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو گفت که نمایندگان غرب مسوول تضعیف پایه های کنفرانس خلع سلاح (CD) و بی نتیجه بودن نشست سالانه آن هستند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایرنا،خبرگزاری روسی تاس بامداد شنبه اعلام کرد که  بلوسف در نشست کنفرانس […]

آندری بلوسف، معاون نماینده دائم روسیه در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو گفت که نمایندگان غرب مسوول تضعیف پایه های کنفرانس خلع سلاح (CD) و بی نتیجه بودن نشست سالانه آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایرنا،خبرگزاری روسی تاس بامداد شنبه اعلام کرد که  بلوسف در نشست کنفرانس خلع سلاح در ژنو که روز جمعه برگزار شد، گفت که فقط نمایندگان غرب مسوول کامل تضعیف پایه های کنفرانس خلع سلاح، تنزل فعالیت های آن و نتایج بسیار نامشخص نشست ۲۰۲۲ هستند.

وی خاطرنشان کرد که وضعیت دشوار در CD، ناشی از ناتوانی در انجام وظایف خود، به حدی رسیده است که ممکن است به کما رفته و حتی در سطح حداقلی نیز قادر به انجام وظایف خود نباشد. “

همانطور که این دیپلمات روس تاکید کرد، این اتفاق به دلیل ادامه روند افزایش سیاسی شدن مجمع توسط کشورهای نماینده غرب رخ داد.

بلوسوف اظهار کرد که امسال، آنها یک کارزار ضد روسی بی‌سابقه را به راه انداختند که به دلیل فریبکاری، بسیار فراتر از اخلاق دیپلماتیک ذاتی پلتفرم‌های چندجانبه بین‌المللی است.  

تاس می گوید : این “کمپین لجام گسیخته و به خوبی سازماندهی شده ضد روسی” به مانعی برای کار عادی انجمن تبدیل شده است.

این دیپلمات گفت: «تنها به لطف تلاش های هیات روسی و گروه کاملی از کشورهای مسئول بود که کنفرانس توانست به کار خود ادامه دهد. روسیه برخلاف هیات های کشورهای غربی رویکرد سازنده ای را در طول جلسه از خود نشان داد.