اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای بهداشت و درمان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده، ۲,۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: در دو سال گذشته […]

اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای بهداشت و درمان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده، ۲,۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: در دو سال گذشته پرداخت مطالبات مراکز بهداشتی درمانی ارائه‌دهنده خدمت از طرف بیمه سلامت کامل به‌موقع در حال انجام است و هیچ مرکزی مطالبه‌ای بابت سال ۱۴۰۱ از ما ندارد.

وی افزود: بیمه سلامت استان اصفهان در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲,۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان استان هزینه کرده که درصد بالایی از این مبلغ در بخش‌های دولتی توزیع شده است و این مبلغ نسبت به سال قبل خود بیش از ۵۵ درصد رشد داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین رشد هزینه‌ها در سال ۱۴۰۱ مربوط به حوزه دارو بوده است، به‌طوری‌که نسبت به سال پیشین، بیش از ۱۷۰ درصد رشد هزینه‌های دارو، داشته‌ایم. بیمه سلامت در استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند