در سه سال گذشته نوعروسی که منتظر تأمین تجهزیه و پشت نوبت باشد نداریم زارع با بیان اینکه در راستای ترویج ازدواج آسان در همه سال‌ها برای تأمین جهزیه تلاش شده و در چندسال اخیر ۵ قلم اساسی یخچال، لباس شویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی برای نوعروسان تحت پوشش تهیه شده است اظهار کرد: در سه سال گذشته نوعروسی […]

در سه سال گذشته نوعروسی که منتظر تأمین تجهزیه و پشت نوبت باشد نداریم

زارع با بیان اینکه در راستای ترویج ازدواج آسان در همه سال‌ها برای تأمین جهزیه تلاش شده و در چندسال اخیر ۵ قلم اساسی یخچال، لباس شویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی برای نوعروسان تحت پوشش تهیه شده است اظهار کرد: در سه سال گذشته نوعروسی که منتظر تأمین تجهزیه و پشت نوبت باشد نداریم و تا پایان سال اقلام مورد نیاز آنها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کریم زارع، صبح امروز،در جمع خبرنگاران،ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری کمیته امداد را نهادی دانست که هیچ چیز پنهانی ندارد وگفت: تمام هزینه‌های اجرایی این کمیته از حاکمیت تأمین می‌شود.

وی کمیته امداد را واسطه‌ای بین مردم و خیران بیان کرد و افزود: کمیته امداد حمایت‌های خیران را با حفظ کرامت به دست نیازمندان می رساند و در تمامی اقدامات خانواده‌ها را در نظر می‌گیرد و برای ایجاد مشاغل خانگی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند.

زارع با بیان اینکه اکرام ایتام و اطعام آنها با همراهی خیران در ماه مبارک رمضان همراه شده است گفت: توانمندسازی رویکرد اصلی کمیته امداد در خدمت به خانواده‌های نیازمند است.

وی تصریح کرد: در ۱۷ عنوان کلی و ۱۲۰ سرفصل با مشارکت افراد به توانمندی مددجویان در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و خروج از چرخه فقر کمک خواهد شد تا به یک درآمد پایدار برسند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره اصفهان با اشاره به نقش کمیته امداد در ایجاد اشتغال گفت:مؤثرترین سازمان در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، کمیته امداد بوده است و۴۰ درصد سهم اشتغال در کشور و استان را به عهده داریم و در زمینه مشاوره و استعداد سنجی و نظارت بر ایجاد شغل پایدار به ویژه در مشاغل خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری حضور پررنگی داشته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد ۱۲ هزار شغل در سال جاری را به عهده داشتیم اظهار کرد: ۱۰۰ درصد آن تحقق داشته و اعتباری که تاکنون از طریق سیستم بانکی و دولت برای این امر دریافت شده حدود هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات شغلی بوده است.

زارع خدمات ارائه شده به مردم در این سازمان را در دو بعد بیان کرد و گفت: یک بعد خدمات حمایتی و معیشتی که نیازهای حداقلی در درمان، مسکن و معیشت خانواده رفع می‌شود و در یک بعد دیگر خدمات توانمندسازی و ایجاد اشتغال و حمایت‌های دانشجوها و دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

زارع در تصریح این ابعاد اذعان کرد:خدمات حمایتی مستمری از حداقل حقوق ۷۶۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شود و حتی خانواده‌ها و افراد تحت پوشش از بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های سنگین و صعب العلاج را در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم و حدود ۵ هزار بیمار صعب العلاج وزمین گیر در سطح استان اصفهان وجود دارد.
وی به تامین لوازم خانگی ضروری نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات این سازمان برای خانواده های تحت پوشش اشاره کرد و عنوان کرد:۸ هزار قلم از لوازم ضروری خانه بر اساس اولویت‌بندی و نیازسنجی تأمین شده که در سال جاری ۳ هزار از این اقلام به کمک خیران توزیع شده و نزدیک به هزار و ۵۰۰ قلم نیز طی یک ماه اخیر توزیع می‌شود و برای تأمین اقلام بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان قدم بلندی برداشته شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان با اشاره به اهمیت این سازمان در ترویج ازدواج آسان گفت: همه ساله در تامین جهیزیه بسیار تلاش شده و در چندسال اخیر ۵ قلم اساسی یخچال، لباس شویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی برای نوعروسان تحت پوشش تهیه شده است و در سه سال گذشته نوعروسی که منتظر تأمین تجهزیه و پشت نوبت باشد نداریم و تا پایان سال اقلام مورد نیاز آنها توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت این سازمان به انجام برنامه های فرهنگی و آموزشی و اردویی گفت: ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار دانشجو تحت پوشش داریم که بیش از ۱۶۰۰ نخبه در زمینه‌هایی مختلف شناسایی و برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
زارع با بیان اینکه دانش‌آموزان در سن کنکور، شناسایی و تحت‌نظر مشاوران این نهاد از حمایت‌های مشاوره‌ای به بهره‌مند می‌شوند اظهار کرد: شاهد سهم قابل‌توجهی برابر با پذیرفته‌شدن ۷۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و کسب رتبه‌های کمتر از هزار توسط ۱۵ مددجوی تحت حمایت هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره اصفهان در زمینه برگزاری برنامه های اردویی نیز گفت: بیش از ۲ هزار نفر تا کنون به مشهد مقدس اعزام شدند و به تشرف بیش از ۸ هزار نفر به مراسم اربعین در سال جاری کمک کردیم.

وی با بیان اینکه معتقدم باید به سمت جایگزینی خدمات معوض با بلاعوض پیش برویم و این کار دارای اثربخشی بیشتری است، از وجود صندوق ولایت در بانک کشاورزی خبر داد و گفت: از این صندوق بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

زارع در خصوص تسهیلات مسکن نیز اظهار کرد: حدود ۱۶۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن اعطا شده است که البته این تسهیلات تناسب کمی با نیاز خانواده‌ها دارد و خانواده‌های مستأجر بسیاری هستند که مشکلات عدیده دارند.

وی میزان اعتبار در تعمیرات مسکن را حدود ۲۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: هزینه‌هایی تحت عنوان اجاره مسکن با سرانه حدود یک میلیون تومان به بعضی خانواده‌ها پرداخت می‌شود و از دیگر حمایت‌های انجام شده، می‌توان به فعالیت در حوزه مسکن و ساختمان به دو شکل ساخت و تعمیرات اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۵درصد در همه‌ی زمینه ها رشد داشتیم ولی در حد نیاز مردم نیست گفت: سعی کردیم حداقل هایی را با حفظ کرامت مردم داشته باشیم.
وی در پایان تاکید کرد:ریالی از کمک های مردمی صرف کارهای اجرایی و اداری نمی شود و بودجه ما مانند هر اداره دیگر از طریق دولت و حاکمیت است و با ایجاد مراکز مردمی کمک به مردم سعی کردیم احسان و خیر را مردمی کنیم و امیدواریم خیران مانند همیشه ما را در کمک رسانی بهتر به نیازمندان با حفظ کرامت آن ها یاری کنند.