سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار نیست به طرح شفافیت به عنوان یک برگه انتخاباتی یا کار تبلیغاتی نگاه شود، گفت: رویکرد ما این است که شفافیت به کارآمدی و بهبود عملکرد مدیریت شهری و شورا منجر شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از اداره ارتباطات و امور […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار نیست به طرح شفافیت به عنوان یک برگه انتخاباتی یا کار تبلیغاتی نگاه شود، گفت: رویکرد ما این است که شفافیت به کارآمدی و بهبود عملکرد مدیریت شهری و شورا منجر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی با اشاره به تکالیف شورای شهر براساس طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری اظهار کرد: پخش زنده صحن علنی شورا، اعلام حضور و غیاب نمایندگان، شرح مذاکرات و جزییات مصوبات از جمله مواردی است که براساس فصل آخر طرح باید از سوی شورا در اختیار مردم قرار گیرد، ضمن اینکه اعلام شفاف آراء به طرح‌ها و لوایح نیز به این موارد اضافه شد.

وی افزود: به این ترتیب، تمام جزئیات بررسی یک لایحه از کمیسیون‌های برگزار شده، حاضران و غایبان، منشور مذاکرات در صحن و جلسه تلفیق، رأی اعضا و در نهایت آنچه مصوب می‌شود به پیوست‌های موضوع در قالب یک مجموعه رسمی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این موارد در قالب یک سامانه برای نخستین بار در کشور به اطلاع مردم می‌رسد، گفت: در گذشته این موارد، یا به صورت پخش زنده منتشر می‌شد و یا فقط در اختیار خبرنگاران قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه اصفهان در اجرای طرح شفافیت پیشتاز است، افزود: به جز اصفهان، هیچ شهری زیرساخت‌ها، چارچوب رسمی و قانونی و دائمی برای بیان جزییات، مذاکرات و مصوبات و آرای اعضای را ندارد.

صالحی ادامه داد: مواردی مانند به کارگیری بستگان، سفرهای خارجی، منع مداخله‌ها، رانت‌های مختلف و شفافیت آرا نکات مهمی است که اعضای شورای شهر آن‌ را در طرح گنجانده‌اند، اما رویکرد ما این است که شفافیت به کارآمدی و بهبود عملکرد مدیریت شهری و شورا منجر شود.

وی تصریح کرد: قرار نیست به موضوع شفافیت به عنوان یک برگه انتخاباتی یا کار تبلیغاتی نگاه شود. این طرح حدود ۵ تا ۶ ماه مورد بررسی قرار گرفت و اجرا شدن آن نیز نزدیک به ۳ ماه طول کشید. هدف شورا این بود که مجموعه‌ای کامل و ساماندهی شده با رعایت همه جوانب را تهیه و تدوین کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طرح شفافیت اصفهان می‌تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد تا بین مردم و نهادها اعتمادسازی ایجاد شود