فاطمی امین در شانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان با بیان اینکه دغدغه همه ما اقتصاد و تولید است، اظهار داشت: فعالان اقتصادی به وضوح از چالش‌ها و مشکلات اطلاع دارند اما مسیر کلی تولید بسیار امیدوارکننده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رضا فاطمی امین با اشاره به ارقام منتشرشده مرکز […]

فاطمی امین در شانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان با بیان اینکه دغدغه همه ما اقتصاد و تولید است، اظهار داشت: فعالان اقتصادی به وضوح از چالش‌ها و مشکلات اطلاع دارند اما مسیر کلی تولید بسیار امیدوارکننده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رضا فاطمی امین با اشاره به ارقام منتشرشده مرکز آمار درباره نرخ رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال جاری تاکید کرد: رشد ارزش افزوده بخش صنعت در نیمه نخست امسال ۴.۹ درصد بوده که از سال ۹۷ تاکنون رقم بی‌نظیری است.

وی با بیان اینکه آمار تولید در بنگاه‌های بورسی در بخش شرکت‌های صنعتی و معدنی یکی دیگر از نشانه‌های رشد است، گفت: ۶.۵ درصد رشد تولید در شرکت‌های بورسی به ثبت رسیده و آبان پنجمین ماهی بود که رشد در سطح بالا ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات صنعتی نیز امسال ۱۷ درصد رشد را تجربه کرده، تاکید کرد: این اعداد نشان‌دهنده اتفاقی مثبت در اقتصاد کشور است، با وجودی که همه چیز ایده آل نیست اما توسعه قابل توجهی رخ داده است.

وزیر صمت همچنین در خصوص واردات خودرو و تأثیر آن بر بازار گفت: فرآیند واردات خودرو سرعت گرفته و واردات، نهایی و بزدودی انجام می‌شود و به گفته کارشناسان با واردات و افزایش تولید که اتفاق افتاده این التهاب که در بازار خودرو شکل گرفته، فروکش خواهد کرد.