کنترل هوشمند سارقان سابقه دار در اصفهان سرهنگ بساطی گفت:در ۱۰ ماهه سال جاری تا به امروز نزدیک ۳ درصد در کل جرایم کاهش داشتیم و این کاهش ها در وقوع سرقت منزل ۲۷ درصد و در وقوع سرقت مغازه نیز ۲۴ درصد بود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از مفتاح نیوز، […]

سرهنگ بساطی گفت:در ۱۰ ماهه سال جاری تا به امروز نزدیک ۳ درصد در کل جرایم کاهش داشتیم و این کاهش ها در وقوع سرقت منزل ۲۷ درصد و در وقوع سرقت مغازه نیز ۲۴ درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از مفتاح نیوز، سرهنگ حسین بساطی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران استان با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی کشف سرقت های به عنف و توام با خشونت که آثار منفی بر روح و روان مردم دارد افزود: بازدارندگی در این خصوص بالا رفته و این موضوع یکی از اقدامات اساسی در فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به شمار می آید.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از افزایش ۴۸ درصدی کشف خودروهای سرقتی خبر داد و گفت: با استفاده از سامانه های هوشمندی که در اختیار داریم سرعت کشف خودروهای مسروقه افزاش یافته و تقریباً ۹۰ درصد خودروهای مسروقه در کمترین زمان ممکن کشف می شوند.

سرهنگ بساطی عدم رعایت اصول ایمنی در نگهداری وسایل نقلیه توسط مالکان این وسایل را یکی از علت های اصلی سرقت خودرو عنوان کرد و گفت: بیشتر مالکان وسایل نقلیه با سهل انگاری هایی چون بازگذاشتن در خودرو، پایین گذاشتن شیشه خودرو، روشن گذاشتن و رها کردن آن برای چند لحظه و قرار دادن سوئیچ بر روی خودرو زمینه و بستر لازم را برای سارقان فراهم می کنند که اگر این سهل انگاری ها رخ ندهد سرقت های خودرو به میزان بسیار بالایی کاهش پیدا خواهند کرد.

بیشتر سرقت های خرد توسط افراد معتاد و کارتُن خواب انجام می شود

این مقام انتظامی با بیان اینکه سرقت های خرد ۲۵ درصد افزایش داشته است عنوان کرد: تحقیقات ما نشان می دهند که بیشتر سرقت های خرد توسط افراد معتاد و کارتُن خواب انجام می شود که در حوزه جمع آوری این افراد اقدامات خوبی صورت گرفته و تقریباً ۱۰۰ درصد افزایش جمع آوری معتادان متجاهر و کارتُن خواب را در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.
وی در خصوص روند هوشمند سازی در این فرماندهی نیز توضیح داد: از سال گذشته به صورت جدی بحث هوشمند سازی را دنبال کردیم و هم اکنون بسیاری از سامانه ها و تجهیزات و دست افزارهای در اختیار پلیس شهرستان اصفهان هوشمند شده و ۱۰۰ درصد ماموران واحد گشت کلانتری های این شهرستان نیز مجهز به دوربین البسه هستند.

سرهنگ بساطی همچنین در خصوص کنترل هوشمند مجرمان به خصوص سارقان سابقه دار هم گفت: طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه دار با استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی با هماهنگی دستگاه قضائی از برنامه های جدی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان است و انشاء الله به زودی این اجرایی می شود .

این مقام انتظامی در ادامه به خدمات قضائی در کلانتری های شهرستان اصفهان طی ۱۰ ماهه سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت ۵۵۰ هزار نفر برای مطالبات قضائی خود به کلانتری های شهرستان مراجعه کردند که آمار روزانه آن به طور میانگین ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است و در این خصوص ۱۱۷ هزار پرونده نیز تشکیل شده است.

وی اولویت این فرماندهی را مصالحه و حل و فصل پرونده های قضائی با کمک کارشناسان واحد مشاوره کلانتری ها عنوان کرد و اظهارداشت: در سال جاری ۶۸ درصد از پرونده های تشکیل شده در کلانتری ها با کمک کارشناسان مشاوره کلانتری ها به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به دادگاه ها و محاکم قضائی جلوگیری شده است که این اقدام در نوع خود قابل توجه و مورد تقدیر است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برقراری یگ میلیون و ۶۷۰ هزار و تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ این فرماندهی طی مدت ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۶۰ هزار تماس منجر به انجام عملیات پلیسی و حضور ماموران در صحنه شده است.

سرهنگ بساطی بیشترین تماس با سامانه ۱۱۰ را به ترتیب نیازهای پلیسی با ۲۷ درصد و پس از آن نزاع و درگیری با ۲۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: تصادفات با ۱۸ درصد، مزاحمت و مسایل اجتماعی با ۱۳ درصد و سرقت با ۱۰ درصد از دیگر موضوعاتی است که شهروندان در خصوص آنها با سامانه ۱۱۰ تماس گرفتند