فرمانده انتظامی کل کشور از کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت در کشور با اقدامات علمی و انتظامی پلیس خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سردار احمدرضا رادان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرقت از دغدغه های مردم و پلیس است. وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از […]

فرمانده انتظامی کل کشور از کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت در کشور با اقدامات علمی و انتظامی پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سردار احمدرضا رادان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرقت از دغدغه های مردم و پلیس است.

وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از اولویت‌های فراجا در سال جاری مقابله همه جانبه با پدیده سرقت است.

فرمانده انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از سرقت، مقابله با مالخران و دستگیری سارقان برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد که تا کنون دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته است.

رادان خاطرنشان کرد: با تلاش علمی کارآگاهان پلیس و راه اندازی مجدد گشت ویژه پلیس آگاهی از ابتدای سال جاری تا کنون وقوع سرقت در سطح کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته ضمن اینکه کشف وقوع سرقت‌ها نیز طی این مدت هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مالخران و سارقان، تصریح کرد: پلیس اهتمام جدی برای دستگیری مالخران و استرداد اموال مسروقه به مردم را دارد.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه مردم نقش بسزایی در کاهش وقوع سرقت بر عهده دارند ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد وقوع برخی سرقت‌ها ناشی از غفلت شهروندان در نگهداری از اموالشان است لذا رعایت ملاحظات انتظامی در پیشگیری از سرقت مورد تاکید است.

اجازه خودنمایی به اراذل و اوباش نخواهیم داد

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه به موضوع اراذل و اوباش و برخورد قاطع پلیس با آنان اشاره کرد و گفت: ماموریت پلیس در برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش پیام روشنی برای این دسته از مجرمان بود و قطعا در صورت تکرار اعمال مجرمانه از سوی اراذل و اوباش به شدت و برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی به موضوع اعتیاد و معضل معتادان متجاهر در سطح جامعه نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص حکم بر این است که همه معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند لذا دستگاه‌های مربوطه باید پیگیر افزایش ظرفیت پذیرش و محل نگهداری اینگونه افراد باشند که امیدواریم این دغدغه با تلاش نهادهای مسئول مرتفع شود.

رادان وضعیت امنیتی گلستان و مرزهای این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه انتظامی و مرزبانی دو بازوی تقویت شده یکدیگر برای تامین امنیت جامعه هستند و با تلاش این دو مجموعه و همکاری مردم شاهد ارتقاء شاخص های امنیتی در سطح استان هستیم.

وی در پایان از تلاش و زحمات تک تک فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های محترم آنان در راستای انجام ماموریت‌های محوله و تامین امنیت مردم قدردانی کرد.