رشد ۷۰ درصدی بازدید از باغ‌شهر صفوی شهردار نجف‌آباد از رشد ۷۰ درصدی آمار بازدید مسافران نوروزی از مراکز دیدنی و تفریحی باغ‌شهر صفوی خبر داد و گفت: گردشگران نوروز امسال، رکورد بازدید از مراکز گردشگری نجف‌آباد را شکستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری نجف‌آباد، عبدالرسول امامی […]

رشد ۷۰ درصدی بازدید از باغ‌شهر صفوی

شهردار نجف‌آباد از رشد ۷۰ درصدی آمار بازدید مسافران نوروزی از مراکز دیدنی و تفریحی باغ‌شهر صفوی خبر داد و گفت: گردشگران نوروز امسال، رکورد بازدید از مراکز گردشگری نجف‌آباد را شکستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری نجف‌آباد، عبدالرسول امامی با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات جشنواره نوروزی «آمد بهار جان‌ها» اظهار کرد: افزایش ۱۳ درصدی اسکان و رشد چشمگیر ۷۰ درصدی تعداد گردشگر در نوروز ۱۴۰۲، دو رکورد منحصربه‌فرد برای باغ‌شهر صفوی است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارهای ستاد اسکان مسافران نوروزی، تعداد مسافران پذیرش و اسکان یافته در شهرستان نجف‌آباد بیشتر از ۲۱ هزار نفر بوده و در همین مدت بیش از ۹۰۰ مسافر در مجموعه باغ بانوان به عنوان ستاد اسکان نوروزی شهرداری نجف‌آباد اقامت داشتند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

شهردار نجف‌آباد با تشریح مهم‌ترین مجموعه برنامه‌های فرهنگی، معنوی و تفریحی ویژه بهار طبیعت و ماه میهمانی خدا با شعار «آمد بهار جان‌ها» تصریح کرد: برگزاری کارناوال شادی در مناطق پنج‌گانه شهری قبل و بعد از تحویل سال، برپایی جشنواره نوروزی باغ‌شهر صفوی در اماکن تاریخی و مراکز تفریحی گردشگری نجف‌آباد، نمایشگاه‌های فرهنگی هنری در خانه‌های تاریخی، تدارک مجموعه برنامه‌های معنوی ماه رمضان مانند جزء‌خوانی در مناطق مختلف شهری، برگزاری کُرسی‌های تلاوت و محافل پرفیض قرائت قرآن و مسابقات ورزشی مولای عرشیان و بانوی قدسیان از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگی اجرا شده مجموعه شهری در نوروز ۱۴۰۲ بوده است.

وی اضافه کرد: همچون سال گذشته، نوروز ۱۴۰۲ نیز با هماهنگی انجام شده با صدا و سیمای مرکز اصفهان، از طریق پخش مستقیم ویژه‌برنامه آمد بهار جان‌ها شبکه استانی اصفهان از محل مجموعه هفت‌برج خارون اطلاع‌رسانی و معرفی باغ‌شهر صفوی در زمینه‌هایی چون مشاهیر و نام‌آوران، مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری، بازار منصف و صنایع‌دستی، سوغات و محصولات کشاورزی، نقش بسزایی در افزایش چشمگیر حضور گردشگران و مسافران نوروزی به مقصد نجف‌آباد، باغ‌شهر صفوی داشته است.

امامی گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که ۵۱۵ هزار گردشگر از باغ‌شهر صفوی بازدید داشتند و میهمان ویژه‌برنامه‌های نوروزی مجموعه شهری نجف‌آباد بودند، این تعداد نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.