اثرات ترقه‌های پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد به همت هنرمندان مرمتگر گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، چهره مخدوش تالار شاه‌نشین پل تاریخی خواجو که چهارشنبه آخر سال توسط برخی، ناآگاهانه با پرتاب ترقه‌های دست‌ساز آلوده شده بود، پاک‌سازی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ و به […]

اثرات ترقه‌های پل خواجو مرمت و پاک‌سازی شد

به همت هنرمندان مرمتگر گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، چهره مخدوش تالار شاه‌نشین پل تاریخی خواجو که چهارشنبه آخر سال توسط برخی، ناآگاهانه با پرتاب ترقه‌های دست‌ساز آلوده شده بود، پاک‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی اصفهان، به همت هنرمندان مرمتگر گروه امانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، چهره مخدوش تالار شاه‌نشین پل تاریخی خواجو که چهارشنبه آخر سال توسط برخی، ناآگاهانه با پرتاب ترقه‌های دست‌ساز آلوده شده بود، پاک‌سازی شد.

مرمتگران با توجه به فرسودگی تدریجی تزئینات زیبای تالار شاه‌نشین پل خواجو، مرمت تزئینات سقف تالار را فراتر از آلودگی بصری ناشی از پرتاب ترقه ادامه دادند و این مرمت‌ها تا پیش از نوروز به پایان می‌رسد.

دیروز تصاویری از آسیب رساندن به قسمت شاه‌نشین پل خواجو در چهارشنبه‌سوری به وسیله ترقه‌های دست‌ساز منتشر شد که مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان در این باره گفت: در شب چهارشنبه‌سوری گشت یگان حفاظت میراث فرهنگی بر روی پل خواجو حضور داشته و این ترقه‌زنی به احتمال زیاد فردای چهارشنبه‌سوری انجام شده است.