با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده ارشدقرارگاه منطقه سیدالشهداء، مدیرعامل آبفا و مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان و نیز بیش از ۷۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران یادواره ۹۵۴ شهید کارگر شهرستان اصفهان در آبفای استان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رضا مرتضوی استاندار […]

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده ارشدقرارگاه منطقه سیدالشهداء، مدیرعامل آبفا و مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان و نیز بیش از ۷۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران یادواره ۹۵۴ شهید کارگر شهرستان اصفهان در آبفای استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در ارسال پیامی به یادواره ۹۵۴ شهید کارگر شهرستان اصفهان، برگزاری یادواره شهدای والامقام را از مهمترین اقدامات به منظور ایجاد احساس تعلق به آرمان های انقلاب اسلامی در نسل‌های مختلف و اقشار گوناگون دانست.

مرتضوی در ادامه این پیام تصریح کرد: رشادت های کارگران در دوران هشت ساله دفاع مقدس عرصه‌ دیگری از غیرت و حمیت دینی آنها را به منصه ظهور رسانید و همچنان با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کارگران به عنوان تلاشگران عرصه تولید و پیش‌قراولان جهاد اقتصادی، با بهره‌گیری از تعهد، تخصص و اندیشه‌های ناب خلاقانه، طرح‌های بی بدیل در عرصه کار و تولید در انداختند و در راه عزت‌آفرینی برای کشور با همه وجود خویش کوشیده‌اند که گویای الگو‌گیری نسل های جدید جامعه کار و تولید از فداکاری‌ها، اهداف و پیام شهدای کارگر وهمچنین سیره و روش زندگانی آن عزیزان است.

وی ضمن تعظیم در برابر مجاهدت‌های بی بدیل شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای کارگر و ارج نهادن به شکیبایی و استقامت خانواده‌های معظم شهدا جانبازان و ایثارگران از درگاه خداوند سبحان توفیقات همگان را در صیانت از راه آن ستارگان فروزان، گام نهادن در طریق ایشان و حفظ آرمان‌های آنان گسترش فرهنگ ناب ایثار و مقاومت و انتقال آن به نسل های جدید خواستار شد.

حسین اکبریان مدیرعامل و فرمانده پایگاه بسیج شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در یادواره ۹۵۴ شهید کارگر شهرستان اصفهان اظهار کرد: شهید، شمع محفل بشریت است و در عصر جهاد و مقاومت، برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی و رهروان راه شیعیان واجب است که یاد و خاطره شهدا را پاس بدارند.

حسین اکبریان افزود: کارگران ولایت‌مدار شهرستان اصفهان، نمونه‌ای بارز از عشق به ولایت و جمهوری اسلامی هستند ودر تمام عرصه های انقلاب، مجاهدانه حضور داشتند و همانگونه که در سنگر خدمت رسانی بی‌وقفه تلاش کرده‌اند، ۹۵۴ شهید سرافراز را تقدیم دفاع از وطن کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: این همایش به پاس رشادت های شهدای کارگر و تجلیل از ۹۵۴ شهید گلگون کفن ، با همراهی ادارات و نهادهای مختلف برنامه‌ریزی و برگزار شد تا فرصتی برای توجه به عظمت مقام شهادت و شهید در فلسفه و تفکر شیعیان علوی و تجلیل از خانواده محترم ۲۰ شهید کارگر به نمایندگی از شهدای کارگر استان باشد.

سردار سرتیپ پاسدار جواد استکی فرمانده ارشد قرارگاه منطقه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران در یادواره ۹۵۴ شهید کارگر شهرستان اصفهان اظهار کرد: یاد و خاطره بیش از ۲۳هزار شهید استان اصفهان، ۱۴ هزار شهید قشر کارگری کشور، ۶۴۰۰ شهیدکارگر استان اصفهان، ۹۵۴ شهیدکارگر شهرستان اصفهان، شهید شاخص کارگری شهید کاظم‌زاده، شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی، شهید شهرکی و همسر ایشان و شهید غیرت در سبزوار را گرامی میداریم.

فرمانده ارشد قرارگاه منطقه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: غافله شهدا همچنان ادامه دارد؛ چراکه عاشورا و کربلا و درب شهادت همیشه باز است و نعمت و رحمت محسوب می‌شود. امیدواریم قدر شهدا بابرگزاری یادواره های اینچنین زنده نگه داشته شود؛ چراکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کم از شهادت نیست.

فرمانده ارشد قرارگاه منطقه سیدالشهداء (ع) با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس پس از ۲۳ روز در تاریخ سوم خردادماه به پایان رسید، تصریح کرد: تقطه عطف دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر بود که ۴۰ روز مقاومت به دنبال داشت و بسیاری از نیروها در این مدت به شهادت رسیدند و با سلاح‌هایی ابتدایی و اندک به دفاع پرداختند. عراقی ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا خرمشهر را محاصره کنند، اما ۵۰۰ نفر در خرمشهر با کمترین سلاح‌ افتخار آفریدند.

سردار استکی گفت: با عنایت خداوند، با همان تعداد نیروهای اندک، چنان ترسی در دل نیروهای دشمن ایجاد شد که توان مقاومت نداشتند و یاد میکنیم از شهدای عملیات بیت‌المقدس و افرادی که مایه افتخار این استان بودند, ودر عملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت داشتند.

در پایان این مراسم از خانواده ۲۰ شهید آبفای استان اصفهان، اداره کار و رفاه و امور اجتماعی ، صنایع شیر پگاه، دخانیات و پروفیل سپاهان با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.