مهدی شکر آرا از خدمت رسانی موکب حضرت زهرا(س) اصفهان به بیش از سه هزار زائر اباعبدالله الحسین علیه السلام در شارع شهدا کربلاخبر داد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کربلا معلی، یکی از مسئولین موکب حضرت زهرا (س) با بیان اینکه از سال ۹۶ موکب حضرت زهرا در ساختمان هتل نیمه ساز […]

مهدی شکر آرا از خدمت رسانی موکب حضرت زهرا(س) اصفهان به بیش از سه هزار زائر اباعبدالله الحسین علیه السلام در شارع شهدا کربلاخبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کربلا معلی، یکی از مسئولین موکب حضرت زهرا (س) با بیان اینکه از سال ۹۶ موکب حضرت زهرا در ساختمان هتل نیمه ساز هفت طبقه مخصوص برادران و روبروی آن نیز ساختمان نیمه سازی به همین وسعت مخصوص خواهران با وجود اینکه آسانسور وجود ندارد و سایر امکانات نیز در حد رفع نیاز می باشد اما با استقبال گسترده زائران مواجه شده است و به هزاران زائر روزانه خدمت رسانی می شود .
وی در ادامه با بیان اینکه امسال از دو روز مانده به پایان ماه محرم تاکنون در این محل مستقر شده و فضا را برای خدمت رسانی به زائران آماده کردیم اظهار داشت: حدود ۷۰۰ خدمه زن و مرد در این موکب به زائران خدمت می کنند که تمامی هزینه سفر خود را خودشان می‌پردازند و قبول میکنند حدود بیست تا سی روز توفیق خدمت به زائران اباعبدالحسین(ع) بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای را داشته باشند.
وی افزود: امسال به دلیل افزایش تعداد زائران به ویژه بانوان موکب دیگری با عنوان موکب حضرت زینب(س) در پاساژی که حدود هفتاد مغازه و پنجاه جانمایی برای جمعه بازار دارد و تازه آماده افتتاح شده بود و نیز در زمینی با وسعت چهارصد متر که در مجاورت و نزدیکی محل موکب حضرت زهرا (س) قرار دارد، اضافه شده که بیش از هزار خانم را در این مکان اسکان دادیم.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در مرز ایران و عراق ایجاد شد و اقلام خوراکی که برای پذیرایی آماده کرده بودیم به تازگی به دست ما رسیده و مقداری از آن نیز هنوز در راه است،در ده روز ابتدایی حضور در عراق پذیرایی تنها از خدمه انجام می شد ولی اکنون چهار روز است که از زائران نیز پذیرایی می شود و برنامه های فرهنگی نیز در همه طبقات وجود دارد .
وی همچنین اذعان کرد: امروز بیست و پنج هزار و دیروز بیست هزار نان طبخ کردیم و با مواد غذایی که تاکنون رسیده، برای حدود هفت تا هشت هزار نفر صبحانه ،ناهار و شام تهیه شده است.
وی از راه اندازی آب سرد کن های جدید و تصفیه آب با عنوان نذر علی اصغر خبر داد و تصریح کرد: امسال برای قسمت خانم ها شش کولر و پنجاه عدد پنکه تهیه کردیم در حالیکه به حداقل بیست کولر و دویست پنکه احتیاج است وامیدوارم بتوانیم برای سرمایش این مکان نیز امکانات بیشتری را تهیه کنیم.
وی مشکل برق را مهمترین مشکل در این موکب بیان کرد و گفت: در چند روز اخیر چندین بار سیم های برق اطراف ما آتش گرفته ولی خدا راشکر ضرری برای ما و زائران ما نداشته والان فقط از موتور برق های کوچک استفاده میکنیم و اجازه ورود موتور برق های بزرگ به کشور عراق را به ما ندادند.
شکر آرا همچنین در پاسخ به این سوال که امکانات آماده شده برای این موکب به همت چه کسانی و چگونه آماده شده اظهار داشت: کلیه این خدمات به لطف مردم و خیرین و ارادتمندان به ابا عبدالله الحسین علیه السلام تهیه شده است.
وی در حالی که اشک از چشمانش جاری شد گفت: حتی کسانی به این موکب کمک میکنند مانند خانمی که دومیلیون به موکب کمک کرد اما این دومیلیون را نوشته بود مثلاً دویست هزار تومان بابت اینکه سبزی پاک کردم و سیصد هزار تومان بابت اینکه از سالمند پرستاری کردم یا نظافت فلان خانه را انجام دادم و این مقدار پول دریافت کردم و لذا این مسیولیت ما را بیشتر میکند.
وی در پایان اظهار داشت: از خدا و اهلبیت می‌خواهم به ما توفیق دهد تا بتوانیم در این راهی که در پیش گرفته ایم موفق باشیم و از مردم عزیز هم می خواهم کمک کنند تا این خدمت رسانی به بهترین نحو انجام شود.
خبرنگار: الهام خانی