پس از مثبت شدن تست دوپینگ ۳ ملی پوش ناشنوا در بازیهای المپیک برزیل، میزبانی مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد در رده سنی جوانان و بزرگسالان از ایران گرفته شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مهدی نصیبی اظهار کرد: در جریان برگزاری بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل میزبانی مسابقات جهانی کشتی آزاد و […]

پس از مثبت شدن تست دوپینگ ۳ ملی پوش ناشنوا در بازیهای المپیک برزیل، میزبانی مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد در رده سنی جوانان و بزرگسالان از ایران گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مهدی نصیبی اظهار کرد: در جریان برگزاری بازیهای المپیک ناشنوایان در برزیل میزبانی مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان در رده سنی جوانان و بزرگسالان در سال ۲۰۲۳ از سوی کنفدراسیون آسیا به ایران داده شده بود که متاسفانه به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ ۳ ورزشکار ایران در رشته‌های جودو، دوومیدانی و کشتی طبق قانون کنفدراسیون آسیا، این میزبانی از ایران گرفته و به قرقیرستان داده شد.
وی از اعلام آمادگی ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در ۴ رشته کاراته، تکواندو، جودو و کشتی اسفندماه به میزبانی قرقیزستان خبر داد و گفت: این رقابتها در صورتی اسفندماه به میزبانی قرقیزستان برگزار خواهد شد که تعداد تیم‌های شرکت کننده به حد نصاب لازم برسد، بنابراین کنفدراسیون آسیا تا ۲۰ آذر به کشورها فرصت داده تا آمادگی خود را برای شرکت در این رقابتها اعلام کنند، در صورتی که تعداد تیم‌های خارجی شرکت کننده به حد نصاب لازم نرسد، این احتمال وجود دارد که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار نشود.
دبیر فدراسیون ناشنوایان همچنین از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی از فردا سه‌شنبه ساعت ۹ صبح در محل فدراسیون خبر داد و افزود: حضور تمام کشتی‌گیران حتی کسانی که در بازیهای المپیک موفق به کسب مدال شدند در رقابتهای انتخابی الزامی است و کشتی‌گیرانی که در قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حضور پیدا نکنند، به تیم ملی دعوت نخواهند شد.
نصیبی در پایان درباره وضعیت کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان و احتمال تغییرات در کادر فنی، اظهار کرد: فعلا وضعیت کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان مشخص نیست و بعد از پایان رقابتهای انتخابی و قهرمانی کشور با تصمیم رییس انجمن وضعیت کادر فنی مشخص خواهد شد