بهبود تغذیه در کاهش اثرات آلودگی هوا موثر است متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروزه با آلودگی زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا مواجهیم که از طریق مداخلات تغذیه و یا بهبود تغذیه خانوار، می توان اثرات سوء آلودگی هوا را در حوزه سلامت […]

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروزه با آلودگی زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا مواجهیم که از طریق مداخلات تغذیه و یا بهبود تغذیه خانوار، می توان اثرات سوء آلودگی هوا را در حوزه سلامت کاهش داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امید صادقی در این ارتباط اظهار داشت: برپایی کنگره تغذیه می تواند بستری برای ارائه توصیه های مهم در زمینه کاهش اثرات مضر آلودگی هوا ایجاد کند و لازم است متخصصان تغذیه در این عرصه به یک جمع بندی برسند .

وی ادامه داد: برگزاری کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران در بهمن ماه فرصت خوبی برای گردهمایی متخصصین، اساتید و صاحب نظران در حوزه تغذیه است که تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذراند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تغذیه با بیماری های مختلفی مانند سرطان، سوء تغذیه، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی ارتباط دارد و برگزاری کنگره تغذیه فرصت خوبی است که متخصصان تغذیه راهکارهای عملی برای مدیریت این بیماری ها ارائه دهند و سیستم بهداشت و درمان نیز از این راهکارها بهره ببرد.

صادقی گفت: تغذیه نامناسب به مصرف بیش ازحد انرژی یا دریافت پایین انرژی و یا تنوع پایین دریافت گروه های مختلف غذایی اطلاق می‌شود و متاسفانه امروزه با مصرف بیش از حد انرژی و چاقی در سطح جامعه مواجهیم.

وی بیان داشت: چاقی با بیماریهای قلبی وعروقی و سرطان ارتباط مستقیم دارد که باید چاقی را از طریق توصیه های تغذیه ای مناسب و آموزش همگانی کنترل کرد و تنها از این مسیر میتوان به جامعه ای سالم دست یافت.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: زمانی که یک خانواده بتواند از تمام گروه های غذایی همچون لبنیات، سبزیجات، گوشت و چربی ها در طول روز استفاده کند یک سبد غذایی مطلوب را دریافت کرده است و از طرفی دریافت کافی این گروه های غذایی وابستگی زیادی به اقتصاد خانواده ها دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای سواد سلامت مردم باید رویکرد نخستین کنگره بین المللی تغذیه شود، گفت: کنگره فرصت خوبی است که مشاورین و متخصصان تغذیه دانش خود را ارتقا دهند و این مورد می تواند به ارتقای سواد تغذیه ای مردم کمک کند