نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمعیت ۶۰۰ نفری از فرزندان شاهد طلبه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای معنویت و رشد آگاهی دینی جامعه ایثارگر داشته باشد.فرزندان شاهد طلبه نقش مهمی در ارتقای معنویت جامعه ایثارگری دارندبه گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در دیدار با رئیس […]

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمعیت ۶۰۰ نفری از فرزندان شاهد طلبه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای معنویت و رشد آگاهی دینی جامعه ایثارگر داشته باشد.
فرزندان شاهد طلبه نقش مهمی در ارتقای معنویت جامعه ایثارگری دارند
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در دیدار با رئیس موسسه امام‌خمینی (ره) در قم گفت: اجرای طرح ولایت برای گروه‌های تحصیل‌کرده شاهد و ایثارگر از جمله همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران می‌تواند گامی مؤثر در راستای رشد معنویت، بصیرت‌افزایی و اجرای کلاس‌های اخلاقی باشد.
وی افزود: دو معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئله آموزش خانواده شهدا و ایثارگران و آموزش پرسنل بنیاد را بر عهده دارند. علاوه بر این حوزه معاونت فرهنگی و آموزش نیز در این امر می‌تواند آموزش‌های طرح ولایت را در سطح کشور گسترش دهد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۰۰ فرزند شهید در جامعه طلاب و ۲۵۰ امام جماعت در بنیادهای سراسر کشور مشغول هستند که ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح معنوی نسل‌های ایثارگر محسوب می‌شوند.
مدیر موسسه امام‌خمینی (ره) نیز در این جلسه گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مایه افتخار این مجموعه است. این عزیزان حق بزرگی بر گردن همه امت اسلام دارند و ما وظیفه داریم آنچه در توانمان است در راستای خدمت به آنان انجام دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی افزود: طرح ولایت از سوی مرحوم حضرت آیت‌الله مصباح راه‌اندازی شد که عقلانیت دینی، مباحث اخلاقی و بصیرت‌افزایی را دنبال می‌کند و تاکنون برکات بسیار در جامعه داشته و در کنار آموزش به بسیاری از ابهامات و سؤالات پاسخ داده است.
وی اضافه کرد: این طرح برای سطوح مختلف پیش‌بینی شده و برای سطح جوان و نوجوان که در سنین رشد عقلانی هستند، در حوزه مباحث معارف اسلامی، انسان‌شناسی و نظریه سیاسی اسلام با متد عقلانی بسیار مؤثر است.
مدیر دفتر مطالعات راهبردی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: تعدادی از جمعیت ۶۰۰ نفری طلاب فرزند شاهد از اساتید عالی حوزه هستند، این توانمندی آماده ارتباط تنگاتنگ برای اجرای طرح ولایت در بین خانواده شهدا و ایثارگران است.
حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله کریمی افزود: امروز یک جانباز ۷۰ درصد و یک همسر ایثارگر که در خدمت یادگار هشت سال دفاع مقدس است، به‌طور عملی الگوی اخلاقی جامعه هستند. حضور این افراد تحصیل‌کرده در سطوح عالی بسیار مؤثر و مفید است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی می‌توانیم محتوای غیرحضوری برای جامعه هدف طراحی کنیم و از خروجی آن برای دوره‌های حضوری عمیق‌تر و مطالعات بیشتر بهره ببریم.