کلاهبرداری با عنوان حراج های آخر سال رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری تحت عنوان حراج آخر سال به شهروندان هشدار داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: به دنبال تبلیغات حراج های آخر سال شاهد […]

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری تحت عنوان حراج آخر سال به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: به دنبال تبلیغات حراج های آخر سال شاهد ارسال لینک های فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه در این روزها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با تبلیغ فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز، حراج های آخر سال، تخفیفات چشمگیر پوشاک و… در شبکه‌های اجتماعی  قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: در این روش ها مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند بخشی از پول کالای مورد نظر خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجه را واریز کنند و متاسفانه شهروندان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و فروشنده پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.