صندوق بین‌‌المللی پول در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: جایگاه ایران به لحاظ تورم در جهان طی دو سال گذشته بهبود یافته و درحالی که نرخ تورم ایران کمتر شده، نرخ تورم کشورهای آمریکا و اروپایی بیش از دو برابر شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی […]

صندوق بین‌‌المللی پول در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: جایگاه ایران به لحاظ تورم در جهان طی دو سال گذشته بهبود یافته و درحالی که نرخ تورم ایران کمتر شده، نرخ تورم کشورهای آمریکا و اروپایی بیش از دو برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول از نرخ تورم ۱۹۳ کشور جهان نشان می‌دهد، نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی کاهش یافته و رتبه ایران نیز نسبت به سال گذشته ۲ پله بهبود یافته است.

ایران در سال ۲۰۲۱ با نرخ تورم ۴۰٫۱ درصد در جایگاه هفتم در میان کشورهای جهان قرار داشت که امسال با نرخ تورم ۳۹٫۹ درصد در جایگاه نهم قرار گرفته است.بر اساس این گزارش، رتبه ایران در سال ۲۰۲۰ پنجم بود در نتیجه در سال ۲۰۲۱ جایگاه ایران ۲ پله بهبود پیدا کرده است.

هرچه رتبه در این گزارش بیشتر باشد نشان ‌دهنده تورم کمتر است و پرتورم ‌ترین کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

زیمبابوه با ۲۸۴٫۹ درصد تورم در رتبه نخست قرار گرفته است، ونزوئلا با تورم ۲۱۰ درصدی و سودان با تورم ۱۵۴٫۹ درصدی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

ترکیه که در سال ۲۰۲۱ نرخ تورمش ۱۹٫۵ درصد بود در سال جاری میلادی با افزایش تورم شدید مواجه شده و نرخ تورم آن بیش از تورم ایران به ۷۳٫۱ درصد رسیده است.

کشورهای آمریکایی و اروپایی که تورم پایین را یکی از شاخص های قدرت اقتصاد خود می دانستند، در سال ۲۰۲۲ با افزایش بیش از دو برابری نرخ تورم مواجه شده‌اند.

نرخ تورم کانادا از ۳٫۳ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۶٫۸ درصد در سال جاری رسیده است.

در همین بازه، نرخ تورم فرانسه از ۲ درصد به ۵٫۸، نرخ تورم ایتالیا از ۱٫۹ درصد به ۸٫۷ درصد، نرخ تورم اسپانیا از ۳ درصد به ۸٫۸ درصد، نرخ تورم سوئد از ۲٫۶ درصد به ۷٫۲ درصد، نرخ تورم انگلیس از ۲٫۵ درصد به ۹٫۱ درصد، نرخ تورم آمریکا از ۴٫۶ درصد به ۸ درصد رسیده است.