طراحی فرآیند یکپارچه در راستای مدیریت تخصیص و هزینه کرد اعتبارات در استان کردستان اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان از طراحی فرآیندی یکپارچه جهت مدیریت تخصیص و هزینه کرد اعتبارات با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی استان خبر داد […]


طراحی فرآیند یکپارچه در راستای مدیریت تخصیص و هزینه کرد اعتبارات در استان کردستان


اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان از طراحی فرآیندی یکپارچه جهت مدیریت تخصیص و هزینه کرد اعتبارات با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی استان خبر داد و گفت : هدف از طراحی این مدل رصد و پایش هزینه کرد هدفمند اعتبارات در جهت اجرای برنامه ها و سیاست های توسعه ای استان است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان روز شنبه بیست و دوم مهر ماه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان ضمن تبریک کسب رتبه برتر استانداری کردستان در تعدادی از شاخص های اعلامی و بررسی شده در وزارت کشور اظهار داشت : پیگیری و تلاش های مستمر استاندار کردستان در بخش های زیربنائی ، اقتصادی و فرهنگی منجر به کسب این موفقیت شده است.
محمدی بر هزینه کرد بهینه اعتبارات عمرانی در استان تاکید کرد و افزود : با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی فرآیندی جهت تخصیص و هزینه کرد مطلوب اعتبارات را آغاز کردیم و کارهای مقدماتی آن بعد از مبادله موافقت نامه ها اجرایی می شود.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان با اشاره به این که فعالیت عمرانی و تخصیص اعتبارات عمرانی آغاز شده است، اضافه کرد: می طلبد رعایت عدالت در توزیع کار بین پیمانکاران و مشاوران و مقتضیات مربوط به مناقصه ها و قراردادها به خوبی رعایت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تخصیص اعتبارات سالجاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور را منوط به تحقق درآمدها خواند و گفت: خام فروشی یکی از چالش های موجود در استان در بخش های مختلف است که استمرار آن باعث می شود ارزش افزوده ای ناشی از تولید محصولات واسط و نهایی نصیب استان نشود.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعتبار مصوب تسهیلات تبصره ۱۸ استان در سال گذشته را هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان اعلام و گفت: سازمان جهاد کشاورزی با ۴۸ درصد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با ۲۹ درصد جذب کل سهمیه،بالاترین عملکرد را در این حوزه داشته اند.
وی با تاکید بر این که اینکه مدیریت تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت تبصره ۱۸ باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت هزینه شود گفت : این تسهیلات باید بر مبنای طرح آمایش سرزمین استان و به تناسب فرصت ها و قابلیت های هر شهرستان در راستای اهداف توسعه ای استان هزینه شده و این مهم یکی از اهداف این سازمان است .
دبیرشورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان بیان داشت : سهم تسهیلات قرض الحسنه نهادهای حمایتی در استان طی سال جاری ۱۸ هزار میلیارد ریال است و ۲/۵ درصد از منابع جزء هشت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به نهضت حمایت از صنایع اختصاص می یابد.
در پایان محمدی با اشاره به بند ۲ ماده ۳۴ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیان داشت : برای تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان و شرکت های دانش بنیان دارای شرایط در سال گذشته بیش از ۵۶ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده است که علاوه بر تقویت بنیه اعتباری صندوق پژوهش و فناوری استان ، موجب ایجاد ۱۴۱ شغل پایدار و تامین منابع مالی لازم جهت توسعه فعالیت های ۵۲ شرکت دانش بنیان گردید .

کویستان عبدالحکیمی