استاندار کردستان با شکرگزاری بارش برف در استان افزود: اگر چه خدمات‌ در این ایام به مردم ارائه شد اما مدیریت بحران کردستان باید تقویت شود که شاهد مشکلات در استان نباشیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با حضور وزیر […]

استاندار کردستان با شکرگزاری بارش برف در استان افزود: اگر چه خدمات‌ در این ایام به مردم ارائه شد اما مدیریت بحران کردستان باید تقویت شود که شاهد مشکلات در استان نباشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، از وزیر کشور برای پیگیر مسائل کردستان تقدیر و تشکر کرد.

استاندار کردستان با شکرگزاری بارش برف در استان، افزود: با بارش برف و نزولات جوی دغدغه جیره‌بندی آب در برخی شهرهای استان برطرف شده است.

وی افزود: براساس گزارشی که اعلام شده است، میزان بارش از ابتدای سال آبی تا امروز ۱۸۰ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته و درازمدت تراز مثبت داریم.

به گفته زارعی‌کوشا، ارتفاع برف در سنندج، ۳۹ سانتیمتر، بانه ۱۰۸ سانتیمتر و مریوان ۱۳۰ سانتیمتر بود که بارش در نقاط بیرون از شهرها و برخی نقاط استان تا دو متر هم بوده است.

وی عنوان کرد: در ایام ۶ روزه برف در کردستان ۸۶ هزار کیلومتر باند، ۳۰ هزار کیلومتر معابر شهری و راه ۱۴۰۰ روستا برفروبی و ۸ هزار تن برف جابجا شد.

زارعی‌کوشا، اسکان بیش از ۵ هزار نفر، امدادرسانی به ۶۷۰ نفر، توزیع بیش از ۵ هزار پرس غذا و جیره خشک، انجام ۷ ماموریت اورژانس هوایی و توزیع ۷۰۰ بسته غذایی، ۸۰ مورد امدادرسانی به مادران باردار، نجات ۱۴ کوهنور و توزیع ۶ هزار تن آرد با همکاری سپاه و ارتش و نیروی انتظامی را از اقدامات در کردستان در این ایام برفی ذکر کرد.

وی کمبود آرد در نانوایی‌ها را یکی از دغدغه‌های مردم عنوان کرد که خوشبختانه این دغدغه برطرف شد و هیچ کمبود و مشکلی نداشتیم.

استاندار کردستان اذعان داشت: تعویض ۵ هزار رگلاتور گاز بخاطر یخ‌زدگی، رفع ۳۲۰۰ مورد یخ‌زدگی کنتور آب و رفع ۲۵۰ خاموشی فیدرهای روستایی را از دیگر اقدامات دستگاه‌ها در این مدت عنوان کرد.

به گفته وی، ۴۶۰۰ نیروی امدادی و عملیاتی راهداری، هلال احمر، شهرداری و شرکت‌های خدمات‌رسان پای کار بودند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: به واسطه چنین برفی اینکه در دهه‌های گذشته سابقه نداشت، ما در برخی جاها باید بیشتر بهتر عمل می‌کردیم که بازگشایی معابر خاص تا در سنندج با کمی تاخیر انجام شد و گلایه‌هایی از تاکسیرانی و اتوبوسرانی وجود داشت هرچند می‌توانستند بهتر خدمات‌رسانی کنند.

وی اطلاع‌رسانی به موقع، تشکیل به موقع جلسات مدیریت بحران و فعال‌بودن سامانه پیامکی و همکاری ارزشمند سپاه، ارتش، مرزبانی، انتظامی با ادارات و ستاد مدیریت بحران را از نقاط قوت استان در ارتباط با مدیریت بحران در استان عنوان کرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان